Inlägg från: fantasy |Visa alla inlägg
  • fantasy

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

här äts det då båder av sempers och nestles produkter!
    Uppriktigt sagt så skiter jag i vad som har hänt, dom producerar bra barnmat och det räcker för mig!
    Jag tror inte att nestle har gått ut som mål att barn skall dö av deras mat, att tro nåt sådant verkar ju absurt..

• fantasy

ska jag vara ärlig så orkar jag inte läsa igenom hela tråden..
    Jag respekterar att alla har olika åsikter, och min åsikt är att jag anser inte att jag behöver bojkotta nestle då min som tycker jättemycket om deras mat..

Jag anser att det går alltid att se på saker och ting från olika håll.. Media är oxå ganska duktig på att plocka fram just det som skapar debatter och får folk att reagera..

men jag kan ha fel..

• fantasy

Jag fortsätter köpa deras produkter för att mitt barn tycker om dem! och det anser inte jag att jag behöver ha dåligt samvete för.

• fantasy

Det finns mycket här i världen som borde bojkottas..
    Det finns mycket som är värre som folk bara låter passera..
    Det finns många som inte kan acceptera en annans persons åsikt..
    och det finns många som klankar ned på andra för vad dom säger och står för, det anser inte jag som vuxet.

Kalla mig egoistisk, men om mitt barn inte tål sempersersättning skall jag ändå bojkotta nan fastän den funkar super och mitt barn tycker om den?
    Jag ger mitt barn det han behöver och mår bra av, måste jag ha dåligt samvete för att mitt barn äter det han mår bra av, för att du inte kan leva med att det?

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?