Inlägg från: Angel74 |Visa alla inlägg
  • Angel74

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Som jag ser det så har vi väl inte några riktiga belägg för att nestlé skulle vara ett oseriöst ftg. Jag anser som alla andra att barn som far illa är helt oacceptabelt och försöker göra min del för att minska lidandet i världen. Hur detta återkopplas till nestlé idag hänger jag inte riktigt med på.

• Angel74

Håller med Atena stöd till exempel sos barnbyar, bli fadder.
    Jag kommer bojkotta nestlé när det kommer fram bevis för att de är ett oseriöst ftg
    Sen gällande amning, det behövs säkerligen ersättning även i u-länder även om amning är det bästa där pga vatten och så.

• Angel74

Säkert överflödigt att påpeka men att den starkaste överlever som Filipsmamma säger i u-länder...ja visst barnen är dom svagaste och dukar under först. Detta på grund av utsugning från västvärlden och som även nämns regeringar i dessa länders oförmåga att se till folkets bästa. Jordens resurser skulle de facto räcka till alla men är snedfördelat.
    Titti och mini jag ska göra efterforskningar angående nestle. Jag tycker att barns rättigheter ska komma främst och om nestlé inte håller måttet kommer dom bli bojkottade av vår familj.
    På tal om fadder, vi betalar 200 kr i månaden för att vara projektfadder. Det har väl nästan alla råd med!!

• Angel74

Leaaa
    Tyvärr tror jag inte världen i har koll. Om vi hade koll skulle inte barn lida som dom gör idag.
    Jag håller på och kollar upp ftg nu och vi kommer inte stödja ett ftg som är suspekt.
    Jag förvånas dock av cynismen i vissa inlägg. Jag håller med, vissa värderingar trodde jag var delade av de allra flesta här på FL.

• Angel74

Jag menar att jag ¨håller med Titti och mini (se ovan)

• Angel74

Men vad är felet med att skänka ersättning till sjukhus. Vissa väljer och vissa måste ju använda det. Sen av vilka anledningar det görs kan ju diskuteras, klart det gör i ett vinstintresse men det behöver ju inte vara förkastligt för det

• Angel74

Har fortfarande faktiskt inte fått grepp om vad nestlé exakt gör idag som är så fel.
    Bryr mig gör jag absolut, om barn far illa är det fel

• Angel74

men ersättning behövs faktiskt i tredje världen oxå

• Angel74

Ersättning behövs i bland annat i många länder där hiv drabbat många människor. Sen att de inte har råd att köpa det när de verkligen behöver det är en tragedi.

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?