Inlägg från: skrubban |Visa alla inlägg
  • skrubban

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Vi köper nästan bara nestlé, tack vare dom så kunde jag ge mitt son ett alternativ till bröstmjölken och det tackar jag för. Det finns visst fler märken men jag tyckte att det var alldeles utmärkt bra vanliga livsmedels affärer har inte så många märken att erbjuda när det kniper riktigt ...Han och hans mage mådde väldigt bra på deras ersättning!!! TACK!!!!
    Ska jag vara helt ärlig så blir jag mest förvånad när jag läser sånna här trådar...att folk inte kan få ha egna åsikter och tycke utan att andra ska behöva hoppa på dom..att man alltid ska behöva "omvända" andra människor till sin egen tro...
    Vi gillar nestlé och min son älskar deras burkmat, välling, gröt osv. socker eller ej...han gillar annat också. Skulle aldrig sluta handla den!!! Då får jag verka hur obildad som helst men jag har också läst om nestlé och jag tycker att de gör mycket bra också...
    Ska man börja gräva i många företag och annat så är det mycket vi både skulle bli mörkrädda över och bojkotta..

• skrubban

Titti och mini-
    men är inte det lite konstigt? Att man kan bojkotta annan mat och sedan köpa en produkt? Jag vet inte luktar lite dubbelmoral... varför skulle det vara okej om de gör så mycket hemskt..?
    Nä det är väl inget jag läst direkt bara min egen uppfattning...just som med ersättningen varför ska jag kunna köpa den och inte deras övriga barnmat? Jag vet inte jag är väl en vanlig konsument som läser deras råd och tips och tycker att de har bra produkter helt enkelt och min son mår bra av dom kalla mig korkad. Om jag hela dagarna skulle gå runt och fundera på allt hemskt i världen då vet jag inte om jag skulle må så bra...Det är bra kvalite på deras mat sedan hur de skött marknads föringen osv. ja det kan inte jag stå för...inte mitt eller min son fel jag är mest glad att han äter som han ska och går upp i vikt, det har varit nog för mig att tänka på att han får i sig det han ska.

• skrubban

Jag tycker också att det är jätte hemskt det dom har gjort....men det finns så mycket orättvisor här i världen och så många som gör fel...se bara på att jag varken har kraft eller ork ...även om det gäller så barnmat jag köper andra märken ibland och gör även vanlig mat men det finns som inget annat för honom älskar deras äppelgröt...och pärongröt...och välling framför allt. Jag kan bara tänk på allt barnarbete som finns runt om i världen eller djur som blir plågade för att vi ska vara vackra och fina...oj det är nog mycket vi inte skulle handla då...eller bakom charken heller...
    jag tycker det är bra att det finns människor som känner starkt för olika saker det är viktigt och jag har mycket som jag håller varmt om hjärtat och kämpar för men detta är inte nått jag lägger ner hjärta och själ på...tyvärr kanske jag ska säga

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?