Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
Titti och mini
Titti vännen - du borde skaffa dig ett produktivt liv istället för att bedriva hatkampanjer.
Nestlé gör otroligt mycket gott i så kallade u-länder när det gäller människors välbefinnande. Nestlé har toppenprodukter och tar naturligtvis, som alla andra producenter, betalt för dessa. Du jobbar kanske gratis på ditt jobb - om du har något och inte låter oss andra försörja dig?
Kanske dags att gå vidare i historiken istället för att låta gamla oförrätter hindra utvecklingen. Ska ett företag i all framtid sona gamla synder som man kommit till insikt med var dåliga val? Avsikten var god men resultatet blev fel...det är alla överens om.
Seså... släpp ditt hat och engagera dig i de hjälporganisationer som finns på plats. Det gör jag...så påverkar man fler människors möjligheter till ett bättre liv.
Ojsan vilken gammal tråd du hittat och jag ska erkänna att jag inte har läst igenom något annat än ditt inlägg. Men tyvärr är Nestlé-bojkotten fortfarande högaktuell och baseras inte enbart på den gamla skandalen som du verkar syfta på. Se här till exempel:
info.babymilkaction.org/nestlebriefing
Naturligtvis ska Nestlé (och andra ersättnings-/barnmatsföretag) få ta betalt för sina produkter, men det är inte där problemet ligger. Problemet är hur de marknadsför sig och hur de underminerar amning på ställen där amningen faktiskt räddar liv. Dessutom kör de med en massa andra fulingar med sina arbetare och med sina "fairtrade"-produkter så det finns gott om anledningar att inte stödja dem.
Men visst får man själv välja vad man vill och orkar lägga sin energi på. För mig känns det inte svårt att låta bli Nestlés produkter (inklusive Zoégas och Kiehls, snyft!) samtidigt som jag stödjer positiva rörelser och hjälporganisationer.