Inlägg från: mia1980 |Visa alla inlägg
  • mia1980

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Titti och mini: Deras produkter gör INGENTIG det är personerna som använder dom. Nestlé vill säkert inte att barnen ska dö. De som plågar djuren bryr sig inte alls.

• mia1980

mandis: Det är inte Nestlés fel att folket i Afrika inte har utbildning, men visst jag håller inte med om att allt dom gör är bra men jag bojkottar inte dom för det.

• mia1980

Titti och mini: Jag tycker synd om alla som dör i Afrika men är inte det upp till deras regering. Vi kan inte skylla barnadöden bara på Nestlé. Man måste försöka lösa detta problem på andra vis. Genom utbildning och sånt men det ska ju inte Nestlé betala. Dom kan säkert ge bidrag även till det om man frågar snällt.

• mia1980

Titti och mini: Men det är väll inte upp till Nestlé att utbilda mammorna. Nestlé ges till mammorna här i sverige också. Min son fick det när han låg på prematur.

• mia1980

Barnen är deras kunder dör dom kan behöver inte vuxna köpa pulver av dom.
    Jag har inte sagt att Nestlé inte gör detta. Jag har bara sagt att det är inte deras fel att mammor i u-länder inte har gått i skola. Nestlé tvingar nog inte mammorna att ge pulver. Det är inte upp till Nestlé att utbilda mammorna heller. Det är upp till sjukhuset att hjälpa mammor som inte vet hur man blandar eller tvättar flaskorna. Att vattnet är dåligt är inte heller Nestlés fel.
    Jag försvarar inte Nestlé, det får dom själva göra. Men jag förklarar varför jag inte tror på alla argument.

• mia1980

Jag har inte varit här på ett tag nu för jag har ett annat liv också men nu tänkte jag skriva lite.
    Jag tänker fortfarande INTE bojkotta för att ni kommer inte med ett konkret lagbrott. Jag tror att Nestlé gjorde detta på 80-talet men har gjort något åt sitt marknadsförande nu.
    Det är fortfarande INTE Nestlés fel att mammorna i Afrika inte kan läsa. Det är inte Nestlés fel att vattnet i Afrika är smutsigt. Inte heller Nestlés fel att mammorna inte har råd att köpa deras pulver, visst hade det inte behövt vara så dyrt, men ändå inte deras fel att mammorna där inte kan jobba.
    Vad som är Nestlés fel då: Dom säger att deras pulver är bra (det är det ju också). Deras pulver är kanske lite dyrt. Deras marknadsföring på 80-talet var för hård.
    Vad kan Nestlé göra då? Sänka priset, informera sjukhusen om HUR man ska använda deras pulver och bidra med pengar till utbildning.

Vad VI kan göra: Bidra med pengar till utbildning och rent vatten. Vi kan även försöka sätta press på regeringarna i Afrika så att dom fattar att utbildning är en rättighet.

Vad JAG gör: Är medlem i RK, bidrar med de pengar jag kan när det är insamling och tänker när jag har råd skaffa fadderbarn. Lägger även pengar i insamlingsbössor med jämna mellanrum.

Nu tänker jag inte skriva mer i denna tråd för att det är ingen som respekterar mig för att jag gör det jag kan.

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?