Inlägg från: Titti och mini |Visa alla inlägg
  • Titti och mini

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Erik - såg nu det du skrev om mjölken o det är inte sant, men har däremot varit ett av Nestlés egna huvudargument! Dessa kvinnor har mjölk, men vad de övertygas om är att ersättning är bättre. Ersättningen är dock för dyr så de spär den med för mkt vatten - barnet svälter o deras egen mjölkproduktion har upphört! O nej, detta är inte ngt gamalt faktum utan pågår idag o nu - tyvärr anses BiBrother LInda o liknande ha större nyhetsvärde än svältande barn i Afrika o allt mer sällan hör vi om hur läget verkligen ser ut.

• Titti och mini

Supermia80 - men nu när du vet hur Nestlé beteer sig- hur tänker du då? Kan inyte din son äta ngt annat - semper, egen lagad mat - måste det vara Nestlé? eller deras andra produkter? Skulle bli jätteglad ifal ngn kunde svara på hur deras samvete tillåter att de köper produkter från ett företag som profiterar på små bebisars olycka - o ja, det låter dramatiskt , men så ser världen ut
    Vad menar du med att man inte ska bojkotta saker man tycker är bra? Så det egna nöjet går före allt annat?

Ursäkta allt detta är inte riktat till att bara du ska behöva svara, men jag blir helt förtvivlad av synsättet i dena tråd
    O visst skriv till regeringen i Kenya - se om de bryr sig - de får pengar av bl.a. Nestlé till sina sjukhus....

• Titti och mini

Lizza - Nan förstår jag faktiskt, om det inte går med ngt annat så OK. Men alla andra produkter där det finns valmöjligheter - förstår jag inte ett dugg hur man kan välja när man VET fakta!!!!

• Titti och mini

Supermia80 - kom på en till sak Varför är det självklart att de skriver "snyggt"? Om de hade rent mjöl i påsen kunde de skriva precis vad de gör istället för att dölja sig bakom retorik...

• Titti och mini

Fidget - jag har fakta! O det går inte att jmf svenska neo m Afrika. På neo i Sverige ges det när det inte finns bröstmjölk, i Afrika ges det som ett alternativ BÄTTRE än bröstmjölk!!!

Naturligtvis finns det flera företag att inte handlar ifrån, men det finns grader i helvetet! HM, Indiska m.fl är främst dåliga ur miljö och humanitär synpunkt eftersom de använder farliga ämnen i sin produktion. Men i deras fall finns också en annan dimension som inte bojkott hjälper mot. För bojkottar mna dem så anställer de färre människor i första hand, vilket leder till ännu högre arbetslöshet i t.ex. Indien - i dessa fall är skriftliga protester m..m. mer lämpligt. Gällande Nestlé handlar det inte om ngn mellan hand som råkar illa ut för de har inga anställda på det viset.

• Titti och mini

Siamesen - det ärt redan gjort måååånga ggr, men ingen effekt för det handlar inte om pengar. Det språk de lyssnar på är fallande siffror - tyvärr

• Titti och mini

fantasy - läs tråden!

• Titti och mini

Supermia80 - det är också gjort, massor av folk har protesterat till vår regering, men sker inte mkt pga det krävs väääldigt mkt för att ett land ska gå ut o attackera ett stort företag. Om dock en stor del av landets invånare slutar köpa produkten blir det en annan sak - då har de visat sitt missnöje direkt
    Hälsa? - ja, uppenbarligen din sons, men mår han då illa av semper eller egen mat? Blir sjuk då eller? för näringsmässigt är ju semper o Nestle likvärdiga... ja, jag ska inte tjata på just dig,m min fråga kvarstår o hittilss har bara en Nestlé köpare svarat på den - verkar vara allt för svår

Fidget - nej Nestlé är inget dotterbolag. Hur menar du att HM o Nestlé bojkotter skulle vara likvärdiga????

fantasy - OK, men du vet vad Nestlé gör? Kan du kanske då svar på hur ditt samvete tillåter att du fortsätter köpa deras produkter? Det handlar inte om media i detta fall, de stora vanliga medierna har inte uppmärksammat detta på många år - tyvärr... Små riktade tidningar gör det i varje nummer, men de når inte ut alls.

Naturligtvis har Nestlé inte som syfte att ngn ska dö. MEN de tar inget som helst ansvar för hur deras produkter brukas o vad det leder till - därför bojkottar t.ex. Röda korset!

• Titti och mini

Men Fidget - det där är ju Nestlé!!!!! Nestlé är huvudkoncernen!!!!!!!

• Titti och mini

Semper o Nestlé är INTE samma - vart har du länken till detta måste se vem som skriver detta

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?