Inlägg från: Titti och mini |Visa alla inlägg
  • Titti och mini

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Jovisst Fidget kräver det en del att hålla reda på, men det går

Fantasy - bra svar. Heller erkänna egoism än försöka få fram att Nestlé inte är dåligt!

• Titti och mini

Fantasy - jag menade inte att du var ego om det var NAN det handlade om - ber så hemskt mkt om ursäkt!!!! Fick intrycket att det var Nestlés andra produkter, barnmat främst, som det ju trots allt finns massor av alt till, m NAN förstår jag att du ger för det finns ju nästan inga alternativ.

• Titti och mini

katharina - härligt

• Titti och mini

Men Peppa - är inte människor lika mkt värda som djur?

• Titti och mini

Supermia1980 - Nestlé tar inget ansvar för vad deras produkter gör o det vet om problemet - hårfin skillnad .... barn VS djur????

• Titti och mini

Peppa - vilket val har mammorna i Afrika????
    Jag håller med om att djurplågeriet är ngt fruktansvärt o inte på ngt vis ska stödjas!!! Men blev nyfiken hur du tänker eftersom jag såg ovan att du inte tycket bojkott av Nestlé var bra, för ofta brukar ju attt varahumanism o att vara djurvän sammanfalla.

• Titti och mini

Supermia80 - Nestlé profiterar på okunskap - hur kan man stödja det????

• Titti och mini

Sen ska man komma ihåg en sak oxå när man pratar om okunskap. Det är vi i VÄST som anser att dessa människor saknar kunskap o det gör det, men bara om den typ av kunskap som vi i väst anser är just kunskap. Det är vi som kräver att de ska veta hur ersättning fungerar, hur vattenföroreningar blir till. Om vi inte varit där o utnyttjat dem hade de aldrig behövt denna kunskap!

• Titti och mini

Supermia80 - förstår nu inte vad du menar? Om vi är inne på att fler borde bojkottas så visst, men som jag skrev ovan: det finns grader i helvetet o där befinner sig Nestlé nog längst ner . att stora organisationer som t.ex. RK anser detta tycker jag borde räcka för en allmän reaktion... men men

• Titti och mini

ja då så - varför stödjer du inte ngt du är medlem i då????

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?