Inlägg från: Titti och mini |Visa alla inlägg
  • Titti och mini

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Ok, men blir inte det lite bakvänt... ja, alla tänker ju olika... men deras huvudsyn är ju humanistisk o Nestlé bojkotten görs ju av humanitära skäl o ftersom du är med stödjer du ju uppenbarligen humanismen, förstår ännu mindre nu faktiskt

• Titti och mini

Peppa - ok! m varför anser du att det inte finns skäl till bojkott? Att barn dör är alltså ej tillräckligt?

• Titti och mini

Supermia80 - men en sak du glömmer är att deras regeirngar inte är självstående på ngt vis utan beroende av väst o av de stora företagen! Hemskt men sant! Det är därför oberoende organisationer o människor är av största betydelse - det är därför VI är av största betydelse!

Nestlé ger pengar till sjukhus - ngt de gärna talar om - vad de inte talar om är att de då ger sin ersättning gratis till alla mammor o den marknadsförs som det bästa alternaivet

• Titti och mini

Ok Peppa - då har du och t.ex. Röda Korset olika åsikter, vilket ju må vara hänt, men vems fel anser du det är att barnen får fel mat? Visst är det som supermia påpekar ovan ett större problem, men man får inte glömma hur de politiska situationerna ser ut i de länderna o som jag sa ovam - hur beroende de är av det som är politiskt obundet o av oss som står för det humanitära i västvärlden!!!

• Titti och mini

Men SUpermia igen - Nestlé utbildar dom ju redan!!!! De säger att deras produkt är bäst!!!! Kunskap är relativt när man inte har så mkt att gå på

• Titti och mini

och igen - du hade helt andra förutsättnoingar än de har i Afrika. Din son fick kanske ersättning för att du inte kunde amma? eller han var för liten för att suga eller så? I Afrika ges det till helt friska barn som likagräna skulle kunna bröstammas

• Titti och mini

o vem stödjer sjukhuset?

• Titti och mini

fast Filipsmamma - bojkotten kvarstår från t.ex. RK trots ändringarna, borde kanske betyda ngt?

Jag tycker inte tråden spårat ur än, ser detta som ett diskussionsforum, o detta är en mkt viktig diskussion. Om ngn tagit illa upp br jag hemskt mkt om ursäkt (igen ursäkt till Fantasy eftrsom jag inte förstod vad du menade)

• Titti och mini

oj, vi kunde nog inte vara längre ifrån varandra om du anser det är så - det är på intet viss naturligt m hög barna dödlighet o det där om regeringarna har jag skrivit lite om ovan

• Titti och mini

Angel74 - vilka mer bevis vill du ha? Har en hel del info på lager (främst på engelska) Fadder är ju dock superbra Såklart ersättning behövs i U-länder också, men inte till alla barn så som det ser ut idag.

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?