• Sony

Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??

HAr väl inte varit intresserad av ansiktskrämer tidigare. Tagit det billigaste jag har hittat. Aldrigt köpt en ögonkräm som jag har hört ska vara bra.

Det känns att det är dags att ta tag i den biten.

VAd gör en ansiktskräm bra? Vilken märke använder du och varför? Hur sköter man om ögonpartiet?

• Svar på tråden Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??
  • gloss

roligt att läsa om alla tips som amatörer ger. Är själv hudterapeut så jag vet vad jag talar om.

Självklart är det skillnad på en kräm som kostar 500-1000.- och en som kostar 70.-
    Och man skall absolut inte använda samma kräm i flera år. För hur skulle din kropp må om du bara äter typ potatis i flera år, inte så bra. Och det är samma med huden, bra att variera då och då.

svar till TS: alla har olika hudar så det bästa är att prova sig fram och se vad som passar dig. Det jag kan tipsa om är att fråga personalen i butiken och även be om prover på det du vill testa. Du märker självklart ingen skillnad på huden efter att ha använt en produkt ett par dagar, men du vet iaf om den luktar gott och känns skön på huden. Sedan får man tänka på att huden ändrar sig efter årstid så samma kräm året om är ingen bra ide.
    ögonpartiet har mkt tunnare hy och är känsligare, så det är viktigt att använda en mild makeupremover om du använder smink och sedan att ha en ögonkräm. För om du smörjer på din vanliga hudkräm så blir den för tung för den tunna huden och du blir påsig. Du ska heller aldrig dra i ögonhuden, bara fina lätta rörelser

• Indianica
    gloss skrev 2007-10-31 12:07:37 följande:
    roligt att läsa om alla tips som amatörer ger. Är själv hudterapeut så jag vet vad jag talar om. Självklart är det skillnad på en kräm som kostar 500-1000.- och en som kostar 70.- Och man skall absolut inte använda samma kräm i flera år. För hur skulle din kropp må om du bara äter typ potatis i flera år, inte så bra. Och det är samma med huden, bra att variera då och då. svar till TS: alla har olika hudar så det bästa är att prova sig fram och se vad som passar dig. Det jag kan tipsa om är att fråga personalen i butiken och även be om prover på det du vill testa. Du märker självklart ingen skillnad på huden efter att ha använt en produkt ett par dagar, men du vet iaf om den luktar gott och känns skön på huden. Sedan får man tänka på att huden ändrar sig efter årstid så samma kräm året om är ingen bra ide.ögonpartiet har mkt tunnare hy och är känsligare, så det är viktigt att använda en mild makeupremover om du använder smink och sedan att ha en ögonkräm. För om du smörjer på din vanliga hudkräm så blir den för tung för den tunna huden och du blir påsig. Du ska heller aldrig dra i ögonhuden, bara fina lätta rörelser
    Bara en passus; det går utmärkt att leva på bara potatis, det är bland det näringsrikaste som finns Däremot är det givetvis så att man ska ha en fetare kräm vintertid om man då blir torr.

Sedan är det märkligt att det vetenskapligt aldrig gått att se någon skillnad på en kräm som kostar 1000 kronor och en som kostar 70 kronor, den enda skillnadne brukar vara att det är mer parfymer tillsatta i de dyrare och det är väl ok att betala för parfym om man vill det.
  • mamsen76
    Indianica skrev 2007-10-31 12:41:45 följande:
    Bara en passus; det går utmärkt att leva på bara potatis, det är bland det näringsrikaste som finns Däremot är det givetvis så att man ska ha en fetare kräm vintertid om man då blir torr.Sedan är det märkligt att det vetenskapligt aldrig gått att se någon skillnad på en kräm som kostar 1000 kronor och en som kostar 70 kronor, den enda skillnadne brukar vara att det är mer parfymer tillsatta i de dyrare och det är väl ok att betala för parfym om man vill det.
    Måste faktiskt hålla med! En massa oberoende tester har ju gjorts på krämer av alla slag och nästan alltid har testerna visat samma sak som du just beskriver.
    På sophögen låg en giraff......
  • Dexxi

Är megatorr i hyn på vintern och då är det enda som hjälper Helosan. Då blir min hy jättefin. Den är inte dyr, ingen snygg förpackning men är otroligt bra på alla torra partier! Jag har bra hy och använder inga dyra krämer alls....

♥ BF 31:e mars 2008 ♥
  • tjocksockan

Men är det någon som vet hur i hela värden man ska bära sig åt när man vill använda antirykkräm men har lätt för att få finnar och pormaskar?

Vore väldigt tacksam för råd!

• Tina83
    Dexxi skrev 2007-10-31 13:03:46 följande:
    Är megatorr i hyn på vintern och då är det enda som hjälper Helosan. Då blir min hy jättefin. Den är inte dyr, ingen snygg förpackning men är otroligt bra på alla torra partier! Jag har bra hy och använder inga dyra krämer alls....
    fsast den innehåller nästan bara mineralolja *huga*
  • Indianica
    Tina83 skrev 2007-10-31 14:07:51 följande:
    fsast den innehåller nästan bara mineralolja *huga*
    Propyless innehåller nog också mineralolja, men jag tycker den är jättebra. Det är som en tunn lotion som ger massa fukt. Kostar typ 60 kr på apoteket och det är en medicinsk kräm. Jag har nog testat det mesta i krämväg och det finns även 1000 kronorskrämer som består mest av mineralolja. Jag t ex tycker Propyless är minst lika bra osm min Dermalogicakräm, om inte bättre
  • Litetdahl

Förstår inte? Jag är amatör, har använt apotekets billiga Essex lotion i ansiktet i en herrans massa år och har totalt felfri hy. Då menar jag helt felfri, inte en ojämnhet! Ska jag sluta använda Essex iallafall? Vill inte bråka, men jag förstår verkligen inte..

gloss skrev 2007-10-31 12:07:37 följande:
    roligt att läsa om alla tips som amatörer ger. Är själv hudterapeut så jag vet vad jag talar om. Självklart är det skillnad på en kräm som kostar 500-1000.- och en som kostar 70.- Och man skall absolut inte använda samma kräm i flera år. För hur skulle din kropp må om du bara äter typ potatis i flera år, inte så bra. Och det är samma med huden, bra att variera då och då. svar till TS: alla har olika hudar så det bästa är att prova sig fram och se vad som passar dig. Det jag kan tipsa om är att fråga personalen i butiken och även be om prover på det du vill testa. Du märker självklart ingen skillnad på huden efter att ha använt en produkt ett par dagar, men du vet iaf om den luktar gott och känns skön på huden. Sedan får man tänka på att huden ändrar sig efter årstid så samma kräm året om är ingen bra ide.ögonpartiet har mkt tunnare hy och är känsligare, så det är viktigt att använda en mild makeupremover om du använder smink och sedan att ha en ögonkräm. För om du smörjer på din vanliga hudkräm så blir den för tung för den tunna huden och du blir påsig. Du ska heller aldrig dra i ögonhuden, bara fina lätta rörelser
  • iii83

Jag har använt superdyra (de är kanske skönare, känns exklusiva), nu använder jag apotekets Oliva (med olivextrakt), 95 Kr burken ,har dag och nattkräm...

ingen skillnad på huden oavsett om jag har superdyr elelr billig kräm, däremot ser jag skillnad beroende på vad jag äter

• snuttan1

Om nu inte dyrare krämer skulle vara bättre än billiga, hur kommer det sig att man får en fantastiskt snygg och fräsch hy då man bytt till ett dyrare märke efter att ha använt Nivea och liknande i alla år. Jag märker en jätteskillnad och kommer aldrig mer använda Apotekets eller nåt sånt. Till Sony; jag använder bara Guinot; ett fantastiskt märke som ger resultat. Man lägger ju inte ex antal kronor på en kräm bara för att det är kul...

Svar på tråden Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??