• Tainted

Vilken bilbarnstol är billig och bra? från 1 år uppåt.

hon väger nu dryga 9 kg och börjar växa ur sin rokatot bilstol. Vilken stol är billig och säker att köpa? som räcker länge då.. gärna någon som passar till olika bilar då jag inte har någon egen, utan de få gånger vi åker så är det alltid med någon annan, och ofta olika bilar.

• Svar på tråden Vilken bilbarnstol är billig och bra? från 1 år uppåt.
  • Suskiv

Jag tycker Britax freeway är kanonbra. Billig (vi betalade 1700 kr), lätt att montera och funkar i alla bilar som vi testat. Tyvärr har modellen utgått men jag tror att det ska finnas en ny liknande modell.

• hallonblomma

Vi har precis beställt en BeSafe kidx1 då det har visat sig att den är bäst i test på säkerhet. Har kollat runt på många olika men tester den toppar alla.
    Mekonomen har den nu till extrapris för 2700. Gäller tom 18 nov.

• jezzie

Ni som redan har be safe izi kid, känns den smidig i bilen, den ser ju lite klumpig ut med det där handtaget...

• 4barnsMom

Jag köpte en Britax twoway just för att Elias är stor.. Så den räcker länge och är så stor just för att den är vändbar..

Men det blir nog en ny framåt sen..

Stolt Mamma till Samuel-97, Elin-00, Elias-06 och BF 23/11!
  • Bispan

jezzie: Det där handtaget ska sitta tätt mot eller inpressat mot ryggstödet på sätet. Det är inget man märker av.

• jezzie

Förlåt att jag lånade din tråd lite, hoppas du får fler svar genom att jag "puffar" den lite, tack tack!
    Men sen kan jag ju säga att vi har en akta graco duoflex nu och den har vi varit jättenöjda med, betalade 1800:-, enda nackdelen är väl att man inte kan ställa "liggläge" på ett smidigt sätt.

Svar på tråden Vilken bilbarnstol är billig och bra? från 1 år uppåt.