• Anonym (acne)

DALACIN

Jag lider av acne och har precis fått DALACIN utskrivet av min läkare. Jag undrar om någon har erfarenhet av denna behandlingen, hjälpte det, biverkningar osv. Sen undrar jag om man kan sola solarium under användningstiden ?? Det brukar ju rekomenderas att man inte solar under tiden man behanslas mot acne, men just på denna bipacksedeln står det inget om det... någon som vet ??

• Svar på tråden DALACIN
  • Anonym

Hej Jag har ätit Dalacin ett par omgångar tyvärr så hjälpte det inte på mig jag solade solarium ett par gånger och det var inga problem

• Elisabeth 79

Vad är det för form av Dalacin? Är det i tablettform eller sån du stryker på huden?

• Anonym (acne)

okej, jag har fått nån vätska som man stryker på ansiktet, jag hoppas verkligen att det hjälper. Har du fått nåt annast preparat som hjälper dig bättre ??

Tror jag kan testa att sola kanske...

• Anonym (acne)

Elisabeth 79 skrev 2007-10-31 11:47:08 följande:

Vad är det för form av Dalacin? Är det i tablettform eller sån du stryker på huden?
    som man stryker på huden
  • Anonym

nja min "acne" är kronisk kan man säga.. så det finns inga mediciner som hjälper men dock ett par som lindrar men det är ovanligt med min typ av acne .. just nu äter jag tetracyklin (tror det stavas så)

Svar på tråden DALACIN