Ja det var ju en stor chock att ens bebis fick en skena, man visste int eom man skulle vara glad för man fått barn eller gråta för hon hade skena. Men 3 månader gick otroligt fort och min lilla har varit rätt tidig med det mesta ändå.
Kläder var lite jobbigt, man hade ju köpt så många söta bebis kläder som var alldeles för små nu. En del byxor tog jag ut resåret i, en del klippte jag upp på sidan. Köpte man nytt så köpte man 62-68.
Hon fick skav från skenan, så då gjorde jag tyg remsor av gamla örnogott och lindade runt. Dom blev sura på sjukhuset för det, fattar inte varför riktigt, hon ska ju inte behöva lite av skav sår, men dom var konstiga där. Det var ju dessutom mitti varma våren så det var ju varmt och fuktigt.
Det var lite jobbigt med blickarna från folk som tittade på ens barn som det var en utomjordning eller nåt. Förstår ibland inte vad det är med folk.Jag var på väg flera gånger att gå fram och förklara att hon hade höft fel.Men jag gjorde inte det.
Jag ammade, ibörjan när hon fick skenan så gick jag upp och ammade för jag trodde inte det gick att ligga ner att amma med skenan, men efter ett tag så märkte jag att det gick ändå.
Hon var så stabil kom jag ihåg, så när man toh av skenan för bad på sjukhuset 1 gg å veckan så visste jag kanppt hur man skulle hålla min lilla bebis.
3 mån gick som sagt fort, det trodde jag aldrig. Nästa besök ska vi göra när hon börjar gå.
Hoppas att det går bra.