Hej! Jag har samma problem som du har haft, min hårbotten luktar illa, typ som jäst? :S läste att du fick bukt på problemet, kör du fortfarande på WO-metoden? Jag använder vanlig shampoo dagligen men mitt hårbotten luktar ändå illa. Kan det vara kostrelaterat eller helt enkelt att pH-värdet i hårbotten är helt rubbad? Tack på förhand
fairyfloss skrev 2007-11-15 01:52:46 följande:
Legewiel skrev 2007-11-14 22:15:08 följande:
Nä mitt hår luktar aldrig, inte ens när det är jättesmutsigt... Tycker nog det låter lite konstigt om din hårbotten luktar så det verkligen märks (be någon sniffa och se vad de säger! ).
[/citat]
ladydahmer skrev 2007-11-14 13:51:34 följande:
[citat]
nope. tvättar en gång i veckan, har gjort det i ett år snart. min hårbotten luktar inget. och håret luktar t.o.m gott! (fått kommentarer på jobbet)
Men! Va konstigt att mitt luktar då. Måste vara nått fel på mig. Min man tycker också det luktar skunk, det var han som upptäckte det från början. Alltså det luktar ju bara om man sniffar i hårbotten men det luktar äckligt i alla fall . Typ som fotsvett. Måste gå och tvätta nu för jag står inte ut. Kan det vara mjäll eller nått? Alltså hudsvamp. Fastän jag inte har synliga hudflagor?