Efterlysning
Glömde nämna.. Ninni: jag kände oxå av huvudvärk från och till under sprayningen. Dagarna före sprutstart kände jag av vallningar oxå..
Glömde nämna.. Ninni: jag kände oxå av huvudvärk från och till under sprayningen. Dagarna före sprutstart kände jag av vallningar oxå..
Ja, jag håller med de andra töserna: pajama, stanna kvar!
Vi har byggt ett enplanshus på 143 kvadrat samt garage. Utsidan traditionellt: falurött med vita knutar och oranga takpannor, insidan modernt med lite annorlunda vinklar. Påminner en hel del om Myresjöhus modell Strandgården. Vi har byggt på landet, där min sambo är uppväxt, ca 1,5 mil från centrum. Ser framemot våren då det är dags att fixa trädgården.
Ang återförande så får jag vänta tills jag får mensen så får vi planera utifrån det.
Kram på er
Formkurvan på uppåtgående känner jag. Känner mig ganska pigg ikväll. Magen har revolterat lite på jobbet men ikväll tog jag en promenad och det gick bra, känns som om det kanske vänder nu. Jag brukar träna och hålla igång ganska mycket så jag känner att jag behöver, både fysiskt och psykiskt, börja träna så smått igen.
Den enda som jag berättat för på jobbet är vår resursplanerare (jobbar med personal). Jag har inte velat berätta för någon annan eftersom jag är rädd för att de ska tycka synd om en och det orkar jag inte med. Våra föräldrar vet och 2 nära vänner till mig men inte syskonen. Vi vill ha det så än så länge.
Jag är farmaceut och jobbar på apotek, det är ju fullt upp mest hela dagarna så det finns inte heller för mig någon tid att grubbla. Dessutom oxå fördel med tanke på att man anv en del läkemedel. Man vet vad det är man stoppar i sig
Hej, hej!
Hur är det ikväll? Inte bänkade framför kvällens fotbollsmatch??
Känner mig bra i min mage. Nu är den fortfarande "bara" svullen. Var sjukskriven i måndags och det spekulerades genast bland vissa jobbarkompisar att jag kanske var gravid osv. Svullen mage gör ju det hela inte direkt bättre Fast jag har dementerat
Samma här! Ska faktiskt ta och stänga av datorn nu.
Heja Sverige!!
Hejsan hej!
Min mage ja.. Jo, alltså när man är överstimulerad har det oftast läckt lite vätska ut i buken. Det, bl a, gör att man är svullen och kan må lite illa, lite magkatarr-aktig känsla. jag har varit ganska öm oxå så det har varit lite jobbigt att gå och stå mycket. Sitta och ligga har gått bra. Men nu är det bara bra igen.
Ska ringa SU imorgon. Förra veckan när jag ringde för att planera in FET så sa barnmorskan till mig att jag ska ringa när jag får mens eftersom ägget sätts tillbaks i en menscykel. Bara det att jag har ju inte mens (PCO). Jag kommer att få mens nu efter Äggplock. men inget talar för att jag får igen just nu. Jag vill ju ha tillbaka ett ägg så fort som möjligt.
Våra föräldrar vet + våra resp. närmsta chefer. En av mina närmsta vänner vet sen vet ingen mer. Vi vill ha det så tills vidare. Jag känner att jag skulle få svårt att hantera det hela för jag inbillar mig att "alla" skulle börja ömka och tycka synd om oss och det orkar jag inte med. Det jobbiga är att de börjar "tjata" lite på jobbet om detta och att vi nu byggt hus gör att det inte blir mindra prat om det. skulle bara vilja skrika "HÅLL TYST"
Ah, Ninni, du har oxå katt
Vi har en liten tjej-katt som heter Zelda och blir snart 2 år. Brukar oxå få hjälp av henne med skrivandet ibland
Hej tjejer!
Det var alltför längesen jag var inne här. Har lite abstinens faktiskt. Men nu har vi flyttat in i vårt nya hus och har städat den gamla lägenheten så nu börjar det lugna ner sig något. Har dock varken fått i gång TV eller internet, vi har byggt hus på landet och Telia-killen har inte varit ute hos oss än och dragit kabel.. lite frustrerande.. även om vi haft fullt upp med annat.
Va´kul med fler "ansikten" i tråden.
Pratade med barnmorskan på Sahlgrenska i torsdags (fick mensen i onsdags) för att planera in ett FET. De har stängt 20/12-7/1. Har fått tid till v 6 att sätta in ett fryst embryo. Ska börja med p-piller den 15/12 för att få mens.. osv...
Hur har ni det? Ska försöka läsa alla inlägg för att uppdatera mig!
kramar
Pajama: Vi fick 11 väldigt fina ägg till frysen! Så läkaren var väldigt positiv trots att vi inte fick sätta in ett "färskt" embryo. Det är ju alltid några % större chans med ett sådant än ett fryst. Man vet inte hur embryot klarar upptining
Pajama: Va´skönt att du inte har Hepatit B. Förstår att det har varit en enorm påfrestning att gå och vänta och tro att man har en sådan sjukdom. Dessutom när man är i IVF-karusellen.
Ninni: Hur är det med dig? Läser att du inte mår särskilt bra just nu. Har ledigheten gjort att du känner dig bättre? hOppas det.
Kram till er alla här! Vi ger aldrig upp!!
Hej, hej!
Fortfarande inge´internet hemma. Slinker in en stund på jobbet, känns som det var hur längesen som helst.
Åh, så tråkigt Ninni. Även om man vet att man kanske inte har de bästa förutsättningar att bli gravid så hoppas man ju varje gång.
Går oxå och väntar o väntar... får starta med p-piller på lördag, alltid nåt.. känner att man får starta igång något igen..
Kram på er alla!!
nirakanna2: Ja, jag har ju haft svårt att få mens med behandling med Primolut-nor/Gestapuran. Med p-piller får jag en blödning och därmed blir det bättre för planeringen. När jag får blödning ska jag börja med spray igen och sedan när jag är tillräckligt nedreglerad är det dags för Progynon för att bygga upp slemhinnan. HOppas verkligen att jag kan få tillbaka ett ägg v 6. Då har du lite fler behandlingsveckor framför dig än vad jag har. Vi kämpar på !
Gott Nytt År önskar jag er alla!
Nirakanna: då börjar det närma sig så smått för dig.. spännande!
Hej Alla!
Om 1 vecka får vi äntligen bredband!!! Har väntat sedan vi flyttade i slutet av november.
Hur har ni det? Vad har ni för "status"?
Pajama: Jag har sprayat i 1 vecka nu (började 7/1) och ska skicka ett blodprov på måndag 21/1. De ringer upp den 23/1 för att se om jag kan börja med Progynon (östrogentabl.). Progynon ska jag i så fall äta i ca 2 veckor och sen närmar sig återförandet!
Nirakanna:Hur går det för dig? Blir det något ÄP på torsdag??
Ninni: Hur mår du?
Kram till er alla
Hej, hej!
Ninni: Jag har oxå ätit Pergotime, 2 ggr. Första gången fick jag en fin blåsa, andra gången dubblade vi dosen men då hände inget. Jag kan inte påstå att jag kände av några biverkningar.
Nirakanna: Härligt, ska hålla tummarna att det går bra! Låter ju fint med blåsorna.
Pajama: Håller tummarna för dig oxå, att du får börja med sprutorna. Då börjar det ju att närma sig..
Godmorgon!
Härligt att vi är på gång nu allihop.
Nirikanna, va bra att de satte in båda! Hoppas, hoppas.
Pajama: känner igen mig precis i det du skriver. Själv hoppas jag slippa sprayen. Har varit och tagit ett blodprov idag och SU ska ringa på onsdag o meddela om jag kan börja med Progynonet.
Tycker inte det känns så jobbigt att vänta till v 6 då det prel. är sagt att sätta in ett embryo men de följade 18 dagarna efteråt, innan man kan testa, det kommer å va jobbigt.
Ninni: Hur går det för dig? Har du börjat med Pergotime?
Alltid ql att få lästa positiva berättelser.
Pajama: Jag var nog oxå lite "trög", kom nog till slut oxå upp i en dos på 200 IE (de sista 2-3 dagarna). Å andra sidan blev jag då väldigt överstimulerad men det beror mest på att jag har PCO symptom. Låter jättebra med 8-11 fina blåsor!
Ninni: Va skoj att det ser bra ut för dig. 2 stora fina blåsor med Pergotime låter kanon!
Nirakanna: Hur känns det? hur går det? nu du har kommit en bit på dina 18 "vänta-på-test-dagar"...
I onsdags fick jag besked att blodprovet var bra- är tillräckl. nedreglerad så i torsdags fick jag börja med Progynonet i en "häst-dos". 2 mg 3 ggr/dag tills vidare + forts. med nässprayen men med halva dosen (precis som när man tog sprutorna förra gången). Nästa måndag, den 4:e, ska jag på VUL i Gbg och se om det börjar närma sig ett återförande!