Efterlysning
Hej Caramellis! Vem är du? Jag är så nyfiken av mig... Så jobbigt du haft det med dina missfall. Välkommen hit! Och jag instämmer:
Vi ska fixa det här!!!!
Hej Caramellis! Vem är du? Jag är så nyfiken av mig... Så jobbigt du haft det med dina missfall. Välkommen hit! Och jag instämmer:
Vi ska fixa det här!!!!
Underbart för dig! Men såklart konstigt att ställa om så där. Så nu ska du på tåget igen?
Ja du har helt rätt; åtminstone har jag en väntaperiod. Är trött och uppstressad. Ont i kroppen. Min chef (och jag) tyckte att jag ska hålla mig hemma ett par dagar för att komma ikapp mej själv. Tänker ta bad och gå i skogen! Hur är det med er andra?
Du får plats du också. Välkommen! Berätta gärna lite mer om dig själv. Stöttning behöver vi alla och här är ett utmaärkt ställe för det!
I vårt fall ligger det troliga felet hos mig. Jag har/har haft för höga halter av Prolaktin.
Har varit hemma ett par dagar. Ont i kroppen och sover taskigt. Tankarna snurrar. Idag var jag på jobbet ett par timmar. Sedan satt jag och grät med två kollegor och min chef! Tur att man har underbara människor omkring sig... Blev tillsagd att vara hemma resten av veckan...
Tackar som frågar. Jo jag mår bättre. Det är inte bara detta med barn som krånglar. Men jag har bestämt mig för att bara ta till mig allt positivt som finns runt mig! Dessutom får jag kanonhjälp hos samtalspedagog via jobbet. Känns som att börja en inre resa! Hoppas det är ok med er andra!
Så gick det åt helvete ännu en månad. Vad trött jag är på detta!
Gott nytt år! Med eller utan bebis...
Hej på er!
Kul att höra av er! Ni verkar vara på gång! Lycka till!
Själv var jag på blodprovstagning i morse. Mitt Prolaktinvärde hade inte gått ner något mer så läkaren vill att jag dubblar min tablettdos. Jag ska också börja äta Pergotime. Har ni någon erfarenhet av det?
Hoppas det går bra för dig!
Nirikanna2. Har jag missat det eller glömt det, vet inte. Men hittade dej just nu i tråden Carlanderskatöserna. Håller du också till där?
Jag menade väl främst att du håller till på Carlanderska...
Jag har både börjat och slutat med pergo. Skulle ju bara tas i 5 dagar. På köpet har jag fått klåda. Det kliar på händerna som bara sjutton emellanåt. Ibland med små vita upphöjningar a la´ nässelutslag. Det står "allergiska hudreaktioner" bland biverkningarna både på Pergo och Pravidel (som jag fått dubbla dosen av). Men jag kunde ju fått illamående, huvudvärk, kräkningar och njurpåverkan...Dessa står också med :)
Tackar! Jo positiva exempel är bra!
Idag har jag varit på ultraljud. Jag hade två fina, stora äggblåsor. Detta var bra sa läkaren. Själv känner jag att jag saknar referensramar... Man kan tydligen bli överstimulerad så att 4-5 äggblåsor växer till sig och har man samlag då kan man få femlingar. Känns som "ketchupeffekten" tycker jag. Ja så är det "bara" att tajma in ägglossning och köra på...
Hur e läget med er andra?