mysmatte skrev 2007-11-01 07:35:16 följande:
Andvänd hel eller halv stryp.. Finns i kjedje form eller vanlig tyg form. Funkar jätte bra!Sen kan jag rekomendera att dra koplet under magen upp på ryggen och korsa med resten av koplet. Är jätte bra teknik om man ska gå mer fler hundar eller om hunden drar, dom kan inte dra då för det stramar till runt magen, gör inte ont på hunden märkts knappt.. Jag brukar köra med det när jag går med tre hundar samtidigt.
[/citat]
såg på den där "the dogwisperer" och han sa att man inte skulle använda kopplet så, som en sele, de är endast till för att dra saker.. eller fatta jag dig fel i hur du sätter den?
Izamoon skrev 2007-11-01 15:23:07 följande:
[citat]
Ja min sambo var upp och tog ut honom en sväng idag pga att svärföräldrarna inte var hemma han provade metoden att stanna så fort hunden drog i kopplet å så fick han sätta sig ner å vänta det funkade faktiskt hyffsat bra. Hunden är inte dum i huvudet på någe vis utan väldigt väldigt smart men kanske lite klyven för att han har fått dubbla budskap hela tiden han vet inte riktigt vilket han ska göra men som läget är nu är det näst intill bara min sambo som har pli på honom å då är det inte ens vår hund än men hoppas han blir det snart bara dom kommer fram till att dom faktiskt inte klarar av honom eller har den ork. Han är så go å glad annars men behöver göra av med all denna överskottsenergi han bär på.
Jag tycker du ska gå på hundkurs. de finns kurser för äldre hundar som inte har blivit tränade förut, de är ALDRIG föresnt, snare bättre sent än aldrig.. finns i Uppsala och säkert där du bor!