• Little J

Engelska Tråden *** del 8 ***

Välkomna till vår engelska tråd här på Familjeliv (uj, det lät pretantiöst ).
    Vi har funnits ett tag här nu, vi pratar om allt möjligt som har nån slags förankring med engelsktalande personer skämtosido - vi som håller till här vet vid det här laget vad det går ut på och ni som är nya kan väl kika in i dom gamla trådarna.

Del 7: familjeliv.se/Forum-3-45/m23327338.html
    Del 6: familjeliv.se/Forum-3-45/m20100129.html
    Del 5: familjeliv.se/Forum-3-45/m16860500.html
    Del 4: familjeliv.se/Forum-3-45/m13903471.html
    Del 3: familjeliv.se/Forum-3-45/m11155112.html
    Del 2: familjeliv.se/Forum-3-45/m9079466.html
    Del 1: familjeliv.se/Forum-3-45/m7253336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-31 21:06:36:
    Det finns en lista tillhörande tråden, där man kan skriva in sig eller om man letar efter någon.

Engelska Tråden Listan:
    familjeliv.se/Forum-3-45/m26441321.html
  • Svar på tråden Engelska Tråden *** del 8 ***
  • Little J

Hehe MrsV....Argos..."varuhuset" som säljer allt

• Little J

Har man dessutom ätit pizza hos Pizza Express så inser man hur god pizza kan vara .
    Svenska pizzerior borde göra studiebesök hos dom och skippa sina konserverade röda paprikabitar som simmar runt i fetthavet på pizzan....

• Little J

Måste vara att ni saknar "Pepe´s Pizzeria"nånstans i en förort....kanske dags o flytta hem till Svedala? 

YokohamaNr2 skrev 2007-11-01 14:13:51 följande:
    JAg haller med Mrs V ibland kan jag bli riktigt sugen pa en riktigt 'sunkig' svensk pizza, flottig med burkchampinjoner Tycker aven om Pizza Express forstas, speciellt den med kyckling mmmmm nu blir jag riktigt sugen...
  • Little J

Välkommen LilMe, flyttade du med dina "tidigare barn" över till UK?

Jag har 3 barn från ett tidigare förhållande med, men jag skulle nog inte fixa att flytta med dom....skulle bli svårt för deras pappa att vara med dom då. Fast o andra sidan....dom kanske kan ta ryanair till Sverige varje fredag då vi har bytdag? 
  • Little J

Hehehe, det är helt klart att ni är ett gäng med hemlängtan till svensk pizza .
    Kanske man borde ordna nån slags "svensk pizza - träff" någon gång i London?

• Little J

god morgon
    här har vi fått den första snön...ett litet vitt lager på gräset i trädgården...brrrr!

LilMe; nu är vår dotter fortfarande liten men vi har pratat bägge språken lite huller om buller. Det finns dom som säger att man inte ska göra så sen finns det dom som säger att det kvittar egentligen bara man är bra på språket. Mina äldre barn pratar svenska med henne men dom är duktiga på engelska med.

Tänkte på det du nämner om din 5 åriga dotter som vägrar prata svenska. När jag flyttade till Sverige (från Belgien, 9 år gammal) vägrade jag ganska snart att prata holländska med mina föräldrar utan allt var på svenska. Jag kunde knappt någon svenska när vi flyttade hit. Tror det kan vara så för barn att dom helt enkelt inte vill...vad min mamma gjorde var att hon fortsatte att prata på holländska så på så vis fick jag höra språket iaf. Fast jag kan inte påstå att jag pratar det särskilt bra men läsa holländska är inget problem.

ha en bra dag allihop

• Little J

Nu har vi också lyckats med att göra en Halloween pumpa, inte lika konstnärlig som eran pumpa Mamasnest...men vi nog ganska så nöjda med resultatet

pumpkin-07.jpg
    klickbar bild

• Little J

Hur har ni det allihop i stugorna?

Vi har hunnit med en vända till London igen, gamla vanliga...vara med granny/grandad medan sambon jobbade inne i stan. Fast på måndagen hann vi in till London tillsammans och spana in lite julbelysning i runt Oxford Street (inte för att det var mycket...) och ett besök hos stora Hamleys.
    Snacka om att lillan blev helt ifrån sig när hon var i "preschool" avdelningen. Mitt uppe i allt hörde jag en mamma flera gånger säga på svenska"Josefin, kom nu!". Blev lite nyfiken...tänk om det var någon av mammorna här på FL som bor i London  . Skämt o sido.
    Sen lyckades jag med konststycket att bli magsjuk så vår billiga ryanair resa fick vi snällt strunta i och istället boka en ny resa hem dagen därpå...inte lika billigt längre .
    Vad gör man....inte sitter man på flyget iaf om magen är "i olag".

Ha de gott

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 8 ***