Inlägg från: Liten Björn |Visa alla inlägg
  • Liten Björn

Omskärelse!?

Ush, oavsett om det är bra eller dåligt så upplever jag det som könsstympning. Varför göra ett ingrepp på en frisk kropp? Att göra det på en individ som dessutom inte har medel att försvara sig eller uttala sin åsikt är barbari.

• Liten Björn

Du, det där men svenska gubbar och dålig hygien har jag också tänkt på =)
    Det är så sant.
    Men det försvarar inte omskärelse på något sätt.
    Det är väl klart att det är könstympning ändå. Man skär ju inte bort hela musen på flickor heller utan bara vissa delar så vad är skillnaden?
    Um muhammed1 skrev 2007-11-02 08:14:00 följande:

Jag tycker inte alls att det är så stor sak att omskära sina söner och det går ju inte ens att gämföras med stympning, man skär ju inte av snorren utan bara i skinnet,,och sen förstår jag med att ni kanske inte tycker att det är renare eftersom svenskar i vilket fall som hälst inte tvättar sig efter toa besök utan bara torkar med papper eller skakar av den..och då kan det ju kvitta om man e omskuren eller inte..sen är det ju också så att enligt vår religion så måste pojkar omskäras så därför är det igentligen inte mycket att diskutera.
  • Liten Björn

Att man får ett vaccin har en medicinsk effekt. Det har inte omskärelse på samma direkta sätt.
    Vad som är rätt och fel för mig avgör bara jag, och jag anser att det är barbari på samma sätt som som kvinnlig omskärelse.

rasajj skrev 2007-11-05 04:04:04 följande:
    Varfor spruta in bakterier i en frisk kropp.....? Som kanske aldrig skulle komma i kontakt med den smittan anda.. Sprutor som gor sa ont.. Borde inte barnet fa valja sjalv.. H*n kanske inte tycker att vaccinationer ar sa bra.. Foraldrarna valjer det de anser ar bast for barnet. Att kalla det for misshandel/barberi eller stympning ar faktiskt inte ratt.
  • Liten Björn

Ja, det är väl allmänt känt att vaccin förebygger diverse barnsjukdomar mm? Och det gör faktiskt inte särskilt ont att få en spruta. Att jämnföra omskärelse med vaccin är ju bara komiskt.
    Risken att mitt barn för röda hund är ljusår större än att han får trång förhud.

rasajj skrev 2007-11-05 05:39:27 följande:
    Pa vilket satt har vaccin direkt medicinsk effekt? Om ditt barn far MMR sprutan, vilken direkt medicinsk effekt har den da? Forutom ont nar sticket ges, och troligen ont en stund efterat. Samt ev lag feber och allmant gnalligt humor...  Ar det ens sakert att ditt barn nagonsin skulle utsattas for smitta av vare sig masslingen, roda hund eller passjuka? Hur ar det med polio.. Vilken direkt medicinsk effekt har den? Och ar det alldeles sakert att ditt barn kommer att smittas av polio? Sapass sakert att det ar vart det att ge en sa otack spruta.. Borde inte ditt barn fa valja sjalv.. ??Googla lite pa bilder av Phimosis.. Ser det skont ut? Eller varfor inte balanitis.. Ser mysigt ut, eller hur? Ar det mildare an lite prickar och feber fran masslingen? Risken att en pojke drabbas av dessa akommor ar bra mycket hogre an att samma pojke smittas av polio, eller masslingen for den delen..
Svar på tråden Omskärelse!?