Omskärelse!?
Ush, oavsett om det är bra eller dåligt så upplever jag det som könsstympning. Varför göra ett ingrepp på en frisk kropp? Att göra det på en individ som dessutom inte har medel att försvara sig eller uttala sin åsikt är barbari.
Ush, oavsett om det är bra eller dåligt så upplever jag det som könsstympning. Varför göra ett ingrepp på en frisk kropp? Att göra det på en individ som dessutom inte har medel att försvara sig eller uttala sin åsikt är barbari.
Du, det där men svenska gubbar och dålig hygien har jag också tänkt på =)
Det är så sant.
Men det försvarar inte omskärelse på något sätt.
Det är väl klart att det är könstympning ändå. Man skär ju inte bort hela musen på flickor heller utan bara vissa delar så vad är skillnaden?
Um muhammed1 skrev 2007-11-02 08:14:00 följande:
Att man får ett vaccin har en medicinsk effekt. Det har inte omskärelse på samma direkta sätt.
Vad som är rätt och fel för mig avgör bara jag, och jag anser att det är barbari på samma sätt som som kvinnlig omskärelse.
Ja, det är väl allmänt känt att vaccin förebygger diverse barnsjukdomar mm? Och det gör faktiskt inte särskilt ont att få en spruta. Att jämnföra omskärelse med vaccin är ju bara komiskt.
Risken att mitt barn för röda hund är ljusår större än att han får trång förhud.