Omskärelse!?
Min man skar om sig 2 veckor innan vår son föddes, inte pga religion eller så utan pga att hans förhud var trång.
Hans föräldrar diskuterade detta när han var barn om de skulle skära om honom.
Idag har hans föräldrar fått skämmas för det misstag det gjorde då att inte skära om honom som liten.
Trång förhud kan vara ärftligt och vi funderar på att skära om vår son så att han slipper lida som min man gjorde.
Vi tänker naturligtvis vänta tills han blir äldre och ser om det ligger i hans gener att behöva bli omskuren.
Dessutom är det till kvinnans fördel att mannen är omskuren, risken för livmoderhalscancer minskar dramatiskt, tänk på det!!!!
Dessutom så är det bara i arabländerna och alla de andra länderna där nere där Bush är just nu som det skärs om hitan och ditan utan bedövning men sådan är deras religion.
Jag tåler inte heller deras syn varken på kvinnorna eller på hur man behandlar sina egna.
Visst nu finns det illegal omskurning här i Sverige oxå där man gör detta.
Tar ett exempel bara.
I landskrona där vi bodde tidigare är det invandrartätt.
En man skar om sin egen son, modern som är svensk fick senare se detta när hon kom hem.
Anmälde gubb#¤%#%& och tog barnet till en läkare där man kunde konstatera att sonen aldrig skulle kuna genomföra ett samlag pga av mannens okunnighet.
Jag säger inte att omskärning är fel, men i händerna på en fel person kan omskärning vara livsfarligt.
Finns även dokumenterat att barn har dött av dessa ingrepp.