• camillarockstar

magproblem

verkar som det är ganska vanligt att prematurbarn får problem med magen?! Wille har jättemycket gaser, verkar dock inte ha jätteont men man märker att det "kör" i magen på honom, han grymtar å krystar som om han vore hård i magen. Det har dock blivit bättre med minifom och magmassage. Nån mer som har erfarenhet? Några tips o trix?

• Svar på tråden magproblem
  • Linda och Fredrik

Vet inget om prematur ochom det är vanligare då. Men jag vill tipsa dig om något som heter "magdroppar" Semper som tillverkar efter att ha köpt patentet för snart ett år sedan.
    5 droppar/dagen bättre än minofom inga kemikalier och som sagt bättre verkan. De säljs på apoteket, vi har det här hemma till vår lilla KolikSelma och vi hade Minfom till vår första flicka tycker helt klart att magdropparna är bättre och som bonus är det lite allergiförebyggande..
    Hör gärna av dig om du vill veta mera lycka till nu hoppas att det släpper.

• camillarockstar

det ska jag absolut kolla upp... det verkar ju jättebra!!!!

• Annaoliver

HAllå!!!
    Ja vi har samma problem och jag har köpt magdropparna men tycker väl inte riktigt att dom hjälper heller tyvärr. Vi flaskmatar så jag köpte en flaska på Babyproffsen som är helt vakumfri. Det har blivit bättre men inte helt bra.
    Vet inte mer vad man kan göra, tycker så synd om han. Hur mycket gaser som helst i magen.
    Ha det så bra och lycka till ni andra!!!
    Kram

• Vixi

samma här, har testat magdropparna men tycker inte de gav nån effekt alls så fr.o.m i dag har jag gått tillbaka till Minifom.

• camillarockstar

provar magdropparna några dagar tror jag, eftersom man  bara behöver använda dom 1 gång om dagen. minifom är lite jobbigt tycker jag just för att man ska komma ihåg det innan, vilket inte är lätt när Wille är SUPERhungrig å hugger efter allt som finns... hehe...

• emelita

elsa föddes ica vecka 37 hade kolik i temånader tills jag slöt amma.

• Misilo

hej!
    Min lille goding (född i v. 27, nu ca. 1 månad korr)har också problem med magen. Provade minifom, fungerade okej, men fick tipset om magdroppar. Slutade med minifom och tog bara magdroppar. Fungerade inte bra, så nu kör vi båda och det är bättre igen! Man kan ta båda utan problem.

Lycka till!

• camillarockstar

nu provar vi med magdroppar fr.o.m idag, får se om det funkar. Annars blir det tillbaka till minifom....

• Grüth

neo är född i v24+3 och har också samma problem med massa gaser och har tar i så han blir helt röd. gnäller var enda gång syns att de gör ont... men de har vår läkare sagt att de inte är helt ovanligt när man är förtidigt född eftersom tarmsystemet är omoget...

• twinstar

Någon som vet hur lägne det kan tänkas hålla på?

Vår tjej föddes i v34+5 och är nu 3 veckor gammal och hon har rejält ont och har haft varje kväll denna vecka.

Både BVC och Neo säger att det är omoget tarmsystem.
    Kan man ändå misstänka kolik?

• camillarockstar

Ingen aning hur länge det håller på. Wille är nu nästan 2 månader, å för typ 2 veckor sedan började han rapa vilket han inte gjorde innan. Antar att det har med mognaden att göra också. Hur som helst så använder vi både magdroppar o minifom nu å det verkar funka bra. Han är inte alls lika spänd å gasig i magen längre. Hoppas det löser sig för er!!!!
    /Camilla

Svar på tråden magproblem