Inlägg från: camillarockstar |Visa alla inlägg
  • camillarockstar

magproblem

verkar som det är ganska vanligt att prematurbarn får problem med magen?! Wille har jättemycket gaser, verkar dock inte ha jätteont men man märker att det "kör" i magen på honom, han grymtar å krystar som om han vore hård i magen. Det har dock blivit bättre med minifom och magmassage. Nån mer som har erfarenhet? Några tips o trix?

• Svar på tråden magproblem
  • camillarockstar

det ska jag absolut kolla upp... det verkar ju jättebra!!!!

• camillarockstar

provar magdropparna några dagar tror jag, eftersom man  bara behöver använda dom 1 gång om dagen. minifom är lite jobbigt tycker jag just för att man ska komma ihåg det innan, vilket inte är lätt när Wille är SUPERhungrig å hugger efter allt som finns... hehe...

• camillarockstar

nu provar vi med magdroppar fr.o.m idag, får se om det funkar. Annars blir det tillbaka till minifom....

• camillarockstar

Ingen aning hur länge det håller på. Wille är nu nästan 2 månader, å för typ 2 veckor sedan började han rapa vilket han inte gjorde innan. Antar att det har med mognaden att göra också. Hur som helst så använder vi både magdroppar o minifom nu å det verkar funka bra. Han är inte alls lika spänd å gasig i magen längre. Hoppas det löser sig för er!!!!
    /Camilla

Svar på tråden magproblem