hjälp mig med en stackars Orkidé!
Min pojkväns föräldrar skiljde sig för ca 1,5 år sedan. Kvar i huset bor pappan, min pojkvän och numera även jag (typ). Alla blommor är mer eller mindre ihjälplågade. Jag orkar inte bry mig om min svärfars växter så dom får dö. Däremot tycker jag lite synd om en orkidé och vill gärna ge den en chans. Men jag har ingen aning om hur!
Såhär ser den ut: (skyll inte på mig för den hemska inredningen bredvid den det är som sagt inte mitt hus!!!)
metrobloggen.se/UserFiles/18.1195/Image/_(12).jpg
Jag har klippt bort döda grenar från den. Vattnar den ibland...jag tycker ändå den ser ganska frisk ut eftersom den har fått en ny knopp och allt... men jag tror nog att den behöver första hjälpen ändå... metrobloggen.se/UserFiles/18.1195/Image/_(14).jpg
* Hur ofta ska man vattna orkidéer?
* Vad är det här för konstiga tentakler? (jag såg på Efter Tio och då såg ju RÖTTERNA ut så. Är det dem som är ovanför jorden?)
metrobloggen.se/UserFiles/18.1195/Image/_(13).jpg
* Jag antar att jag borde plantera om den (lär väl aldrig ha hänt) vad ska jag tänka på?
* Nåt annat?
(Jag tänker alltså inte lägga ner min själ på denna blomma, bara ge den en chans att återhämta sig lite!)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-01 11:25:39:
länkarna funkar inte så klistra in skiten istället...