• Dissan

Vem biter mig på nätterna?

Ibland när jag vaknar på mornarna på vintern har jag insektsbett på kroppen som ser ut och kliar som myggbett. Nu på våren har jag 3-4 nya bett varje morgon. Det är INTE mygg...dom är ihjälfrusna.
    Jag bäddar rent i sängen 2 gånger i veckan och städar sovrummet som en galning.
    Är det nån annan som varit med om detta eller är det nån som vet vad det kan vara för djur?

• Svar på tråden Vem biter mig på nätterna?
  • Dissan

Jag gör inget annat än att vädra täckerna, madrasserna och kuddarna och bäddar som sagt rent jämt. Jag är helt j***a nojjig.

Giz: Har du såna

• JohPet

Har du nån katt eller hund som sover i sängen? Kanske är det något som den drar in utifrån?
    Jag brukar få "bett" när vi är på landet. Då ligger vår katt där som då är tillfälligt utekatt. Vet inte om det har något samband.

• emmy82

låter som loppor, dom bits och sen blir det små röda märken. Om du är så noga med att bädda måste kanske de bor i madrassen? hyr en matt-tvätt (går jättebra att använda i sängen) och tvätta två-tre gånger. Kanske hjälper...annars får du titta runt omkring, djur? blommor?

• littletiger

om du kollar på www.anticimex.se, under problemlösare kan du leta dig fram till vilka skadedjur som angriper människor etc.

• Dissan

JohPet: Hundarna sover på nedervåningen och vi på övervåningen så det borde inte vara nånting från dom.

Emmy82: Nä, det kan väl inte vara loppor. Vad äckligt! Jag har kört stora madrasserna med mattvätt så dom är kanske rena.

Mitt sovrum är kliniskt rent så det är inte dåligt städat. Det konstigaste med dom bitande djuren är att dom bara biter mig och inte min man eller barnen...
    Jag har hört att det finns något som heter snöloppor... Har sökt på internet men inte hittat något (förutom i ett uppslagsverk från 1950). Är det nån som vet nånting om dom?

• Mist

vågar jag mig på en lite äcklig chansning? Skabb? Vette 17 om det är så vanligt, men det är väl som små insektsbett... fast de verkar ju konstigt att det bara är dig de ger sig på. Kika på vardguiden.se om det står nåt där.

• Upptagen

Min tanke är vägglöss... de kryper tydligen ur väggarna på natten och biter en.
    En kompis berättade att hennes syster hade vaknat och tänt lampan en natt och haft sängen full av dessa kryp!

Svar på tråden Vem biter mig på nätterna?