• Dissan

Vem biter mig på nätterna?

Ibland när jag vaknar på mornarna på vintern har jag insektsbett på kroppen som ser ut och kliar som myggbett. Nu på våren har jag 3-4 nya bett varje morgon. Det är INTE mygg...dom är ihjälfrusna.
    Jag bäddar rent i sängen 2 gånger i veckan och städar sovrummet som en galning.
    Är det nån annan som varit med om detta eller är det nån som vet vad det kan vara för djur?

• Svar på tråden Vem biter mig på nätterna?
  • Dissan

Tussilago: Vårat hus är byggt -32 så det är inte nytt. Jag har tapetserat om i sovrummet innan vi flyttade in. Kan dom komma ut ändå?

Pip73: Vart det "myggbett" av bugsen?

• Pip73

Japp, och eftersom jag fick dom i april/maj trodde jag att de första myggen dykt upp eftersom vi sov med fönstret öppet.

• Peztis

Men huuuuu... det här var väl ingen rolig läsning precis när man ska krypa ned mellan lakanen...

Varför läste jag den här tråden för!!!!!!!!!

• Monstermoster

Fy fasiken vad ni skräms. Sånt här är det äckligaste som finns.
    Jag kommer garanterat vakna med en massa hittepåbett imorgon.

• Upptagen

Dissan: Ingen aning faktiskt... har ju ingen egen erfarenhet av dem direkt. Kika in på anticimex hemsida så kanske du blir lite klokare. Du kanske skulle ta och ringa dem också och höra om de kommer fram till vad det kan röra sig om.

• martinii

har aldrig hört talas om vägglöss!! så äckligt!! hoppas jag inte får såna hos mig, har värsta fobin för såna små äckliga grejor

• Dissan

Peztis: Tror du det är roligt för mig att krypa ner mellan lakanen efter alla äckliga tips jag har fått
    Jag ska ringa till anticimex i morgon... Dom får komma och sanera hela huset, hundarna också

• Pip73

Tänk som så att det i alla fall inte är nåt farligt utan det går att fixa... (även om det inte är nåt man längtar efter direkt)

• Monstermoster

Ahh Dissan
    Jag håller dig ansvarig för min mardröm. Jag vaknade och var helt säker på att det kröp ungefär en miljon skalbaggar på väggen. De var på väg mot sängen. Jag kan inte ens tänka mig hur din natt varit.

• Lycka77

Dissan - vi har samma problem som du har, fast hos oss är det min sambo som vaknar helt sönderbiten medans jag endast har fått ngt enstaka. men det är ju otroligt irriterande och man bli ju lite orolig. Även hans bett ser ut och tokkliar som myggbett.
    Har du ringt anticimex?

• Dissan

Jag har pratat med Anticimex idag och dom tror att det är fågellöss som biter mig. Fågellössen brukar komma in den här tiden på året för att äta lite av oss men kan inte leva på oss. Dom käkar och drar vidare. Hon sa att om det var vägglöss skulle jag ha mer bett på morgonen när jag vaknar.
    Vi har ett fågelbo på vinden där gråsparvarna håller till. Dom är där varje sommar och får 2 kullar ungar. Jag vill inte ta bort det så jag får väl stå ut med bett till fåglarna kommer tillbaka.
    Om inte betten slutar komma när fåglarna har kommit tillbaka kan det vara nåt annat. Svårt att säga om man har onormala bett på somrarna när man bor uppe i mygglandet.....

Monstermoster: Min uppgift i livet är att ge mardrömmar åt andra

• Ilovethesun

Vi har det likadant o har undrat över vad detta kan vara.
    Det började för 1 vecka sedan o det kliar ngt ruskigt.Jag bäddade rent i går kväll igen så jag hopas barnen vaknar utan nya bett..
    Ha en trevlig helg alla föräldrar!

Svar på tråden Vem biter mig på nätterna?