• Anonym (less)

Svamp och badhus?

Har åkt på svamp igen för tredje gången denna höst. Hade tänkt gå på babysim med sonen idag, men är det så klokt med tanke på klorvattnet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-01 13:35:46:
    Eh, ja, nu menar jag alltså underlivssvamp!

• Svar på tråden Svamp och badhus?
  • Anonym (TG)

Tror inte det.

Anonym skrev 2007-11-01 13:05:47 följande:
    Anonym (TG) skrev 2007-11-01 13:04:03 följande: Dödar inte klorinet svampen?
  • Anonym (tulle)

svamp får man väl pga obalans i ph t i underlivet och det smittar väl ändå inte via vattnet. men det beror väl på vad försvamp du har.....

• Anonym (less)

Fasen, vi som har så många tillfällen att ta igen. Det var synnerligen illa att vi inte kan gå idag. Men tack för svaren!
  • Anonym (TG)

Joo,svamp smittar.
    Min sambo har fått det åtskillga gånger när vi haft mys.

Anonym skrev 2007-11-01 13:10:45 följande:
    Jag frågade gynekologen sist jag var där och svamp smittar inte enligt honnom
  • Anonym

Hittar ingenting om svamp och att det skulle smitta i poolen, bara det att klorinet kan göra svampen värre.

• Anonym (less)

Ja, jag avstår från att gå idag. Även om ingen annan kan råka illa ut så kan det ju förvärra det för mig och det är ju illa nog.

Anonym skrev 2007-11-01 13:16:57 följande:
    Hittar ingenting om svamp och att det skulle smitta i poolen, bara det att klorinet kan göra svampen värre.
  • Anonym

Anonym (less) skrev 2007-11-01 13:18:15 följande:

Ja, jag avstår från att gå idag. Även om ingen annan kan råka illa ut så kan det ju förvärra det för mig och det är ju illa nog.
    Ja, jag skulle kanske strunta i det av den anledningen. Skär ned på sockret också
  • Peak
    Anonym (TG) skrev 2007-11-01 13:14:28 följande:
    Joo,svamp smittar.Min sambo har fått det åtskillga gånger när vi haft mys.
    det KAN smitta så, men ganska ovanligt ändå.

Smittar inte via vatten!! Då skulle väl alla ha svamp!

Trodde frågan handlade om fotsvamp - DET smittar däremot via tex badhusgolv!
  • Anonym (Svampen ;))
    Anonym skrev 2007-11-01 13:20:20 följande:
    Anonym (less) skrev 2007-11-01 13:18:15 följande:
    Ja, jag skulle kanske strunta i det av den anledningen. Skär ned på sockret också
    Skippa sockret?
    Varför? Kan det på verkar på nåt vis?
    Jag har oxå svamp i underlivet... för fjärde gången i höst!
    Blir GALEN!
  • Anonym

Anonym (Svampen ;)) skrev 2007-11-01 21:28:06 följande:

Skippa sockret?Varför? Kan det på verkar på nåt vis?Jag har oxå svamp i underlivet... för fjärde gången i höst!Blir GALEN!
    Svamp älskar socker. Inget farligt men det kan göra det värre bara.
  • Boomie

Här kommer svampexperten! Svamp trivs vid svajande blodsocker, tex om man knaprar i sig mycket socker periodvis, (t ex innan mens när man har chokladsug...).

Det smittar inte men kan förvärras vid bad, om underlivets ph-värde påverkas, vid sex etc.

Om man får upprepade infektioner rekommenderar jag att man ber ens gyn att skriva ut diflucan. En tablett man sväljer och sedan försvinner besvären.

Rekommenderar också att skippa stringtrosorna, att lufta muffen och låta bli sexet innan alla besvär hare förscunnit.

Det är i allla fall mina upplevelser

Svar på tråden Svamp och badhus?