• Ainomia

Igångsättning med bard-kateter

Hej alla.
    Jag fick reda på idag att jag ska sättas igång på måndag med bardkateter om inget har hänt under helgen.

Är det någon som har varit med om det och vill berätta hur det känns och hur resten blev?

Jättetacksam för svar

• Svar på tråden Igångsättning med bard-kateter
  • honky tonk blues

Också nyfiken på det..

• blackangel

De försökte sätta en på mig nu sist under igångsättningen, men det gick inte då tappen var helt sluten... Men jag fick bli en försökskanin iallafall för några läkare som skulle lära sig.

• Flikka

hej jag blev igångsatt med min första dotter med en sån, de funkade utmärkt. den hgjorde dock lite onte att sätta in de trog å slet liksom men de var smidigt. lycka tillfråga mera om du vill

• camomille

jag blev igångsatt med en bardkateter när min älsta pojke föddes.
    jag var supernervös och trodde det skulle göra ont att sätta in den men det kändes inte alls! efter den var insatt så fick jag instruktionen att röra på mig (vankade fram och tillbaka i rummet...), det underlättar tydligen, och efter 3 timmar så kom en bm och drog lite i ballongen och bara en halvtimme efter det så kom den ut. jag fick inte direkt värkar av den, hade lite molande värk bara.
    efter att katetern ploppat ut så sprängde de hinnorna och jag fick även värkstimulerande dropp och 11 timmar senare så föddes han.

Svar på tråden Igångsättning med bard-kateter