• brummagumman

Kan man göra slingor i ett färgat hår?

Jag har precis färgat håret (hemma). Gyllenblond hette den. Men jag blev alldeles för orange/gul i håret :( Men jag tror det går att rädda ed lite slingor. Frågan är om man kan göra slingor typ imorgon? Hjälp, snälla!

• Svar på tråden Kan man göra slingor i ett färgat hår?
  • ming

Jag har gjort det massor av gånger, har alltid blivit bra.

• Ch Belair

Det bästa du kan göra när du fått ett sådant resultat är faktiskt att gå till en frisör. Det är inte ofta man lyckas med sådana där färgningar på egen hand utan att bli orange-gul i håret.

• brummagumman

Ja men då kasnke jag ska rådfråga en frisör iaf. Ville komma undan billigt ju =/
    Dessutom ska vi ha fest här hemma imorrn och då vill jag ju va fin...

• Ung Mamma

Ch Belair skrev 2007-11-01 17:57:49 följande:

Det bästa du kan göra när du fått ett sådant resultat är faktiskt att gå till en frisör. Det är inte ofta man lyckas med sådana där färgningar på egen hand utan att bli orange-gul i håret.
    Jag lyckas alltid själv
  • Kaxmaja

de finns sådanna super bra färg och sling förpackningar.

Nu ahr du ju redan färgat håret men slingor e bara att slänga i De brukar bli bra

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Namnam

Nikhita

Inte jag men en kompis, hon fick jätte fina snorgröna slingor
    Om du har färg med rött i blir det ofta rosa eller aprikost.

• brummagumman

Usch. Genast kom jag på varför det var så längesen jag höll på att trixa med håret själv... :(

• ming
    Namnam skrev 2007-11-01 18:01:37 följande:
    Nikhita Inte jag men en kompis, hon fick jätte fina snorgröna slingor Om du har färg med rött i blir det ofta rosa eller aprikost.
    Ja, om man har färgat håret rött skulle jag väl inte rekommendera slingor.
    Hur lyckas man få gröna??
  • I Love You Three
    brummagumman skrev 2007-11-01 17:59:57 följande:
    Ja men då kasnke jag ska rådfråga en frisör iaf. Ville komma undan billigt ju =/Dessutom ska vi ha fest här hemma imorrn och då vill jag ju va fin...
    Köp hem MOODS ultrablonda osså gör du slingor med den!  det funkar alltid på mig o jag blir JÄMT porange första gången.
  • Kaxmaja
    ming skrev 2007-11-01 18:04:46 följande:
    Ja, om man har färgat håret rött skulle jag väl inte rekommendera slingor. Hur lyckas man få gröna??
    man har vatten med mycke klor i där man bor
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • kimsivimsi

Ursäkta!
    Jag hoppar in med anledning att jag färgade mitt hår idag, och då färgade jag över slingor och nu e jag grön (det skiftar grönt i dagsljus)och nu undrar jag är det bara att färga över en gång till?? Färg el. toning?????

• brummagumman

Får ge mig iväg till affären då. Hoppas sambon har frisörtalang! Svårt att göra slingor på sig själv.

• Kaxmaja
    kimsivimsi skrev 2007-11-01 18:07:38 följande:
    Ursäkta! Jag hoppar in med anledning att jag färgade mitt hår idag, och då färgade jag över slingor och nu e jag grön (det skiftar grönt i dagsljus)och nu undrar jag är det bara att färga över en gång till?? Färg el. toning?????
    Om man e ljushårig så måste man ha en färg med rött i annars blir de "grönt".
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    Kaxmaja skrev 2007-11-01 18:08:49 följande:
    Om man e ljushårig så måste man ha en färg med rött i annars blir de "grönt".
    Om man e ljushårig och ska färga de mörkare alltså
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Namnam

Hon blekte slingor på svartfärgat hår.
    Hon färgade över allt med svart igen men efter några tvättar släppte färgen där det var slingat och det snygga gröna kom tillbaks, det var sååå snyggt

ming skrev 2007-11-01 18:04:46 följande:
    Ja, om man har färgat håret rött skulle jag väl inte rekommendera slingor. Hur lyckas man få gröna??
  • BellaMaxi

Jag tror att det blir bra om du lägger ljusa slingor i det, köp ett slingmedel med hätta så är det lätt för mannen att hjälpa till, bara dra ut håret från de redan märkta hålen :) Köp lite silverschampo så dämpar du också det orange/gula och det blir ljusblont istället!

Svar på tråden Kan man göra slingor i ett färgat hår?