• ia33

Akut!!! Nagellack på nya Jeans och klinkers

Hejsan
    Har ett akut problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
    Tappade nagellacks flaskan i golvet i badrummet över nya jeans och klinkers . Det är överallt hur får jag bäst bort¨det.Nagellack borttagning funkar inte helt.
    //ia

• Svar på tråden Akut!!! Nagellack på nya Jeans och klinkers
  • Clever LG

Hej, jag har också gjort en sådan grej. Men jag tog ett rakblad och gnuggade jätteförsiktigt när det hade torkat och därefter torkade med en trasa. På golvet gick det bort men jeansen behövde två tvättar och "ta bort" för att det skulle fungera.

Lycka till.

• Tigermom

Prova sån´t där vitt skurmedel som man har till diskbänken. Mitt heter JIF. Det tar bort mycket svåra fläckar.

• Clever LG

Eller det skurmedel som kallas för "tomteskum" finns på ICA och Coop.

• ia33

Tack för svaret.
    Jeansen kan jag lägga i tvätten direkt för "ta bort" har jag hemma
    men har redan klantat mig när jag torkade upp från golvet. Så det är grönt skimmer (glitter) överallt tycker jag.
    Får prova igen efter jobbet. Nu måste jag klä på sonen kläderna före vi ska till dagis om 5 min

// ia

• Carro W

Funkar inte aceton? Det är väl starkare än nagellacksborttagningsmedel (långt ord det där... )

Kaffe, cigg och lite skvaller
  • Clever LG

Aceton kan göra att ytskiktet på klinkersen mattas av, jag testade det och det var inte speciellt smart...

• Carro W

Aha nej det var ju inte så bra

Kaffe, cigg och lite skvaller
  • Fru Baby

Kanske man törs använda lacknafta på både jeans och klinker?
    I alla fall på klinkers tror jag nog. Stackare...är inte kul när man råkar strula till det.

Älskar min lilla dotter och min underbara man
  • LuMa

Vileda har vita mirakelsvampar, dom funkar jättebra att ta bort nagellack och alla möjliga fläckar med!

Svar på tråden Akut!!! Nagellack på nya Jeans och klinkers