krammamma skrev 2007-11-02 12:40:25 följande:
Sterilisering har INTE med klimateriet att göra.Däremot om du tar bort hela livmodern och äggstockarna.Vid en sterilisering sätter de oftast klämmor (iaf hos kvinnan).Du har mens som vanligt, enda skillnaden är att du kan inte bli gravid. Steriliserade mej för snart 8 år sen och det är bland det bästa jag har gjort. Barnmorskan ville hellre att min man skulle göra det men det handlade ju om mej. Jag (och han med såklart) ville inte ha fler barn, men jag ville inte bli gravid igen. OCh jag kunde inte heller använda preventivmedel. Hormoner= viktökning. Kondom, tja nåt i dem är jag allergisk mot för jag höll på att klia ihjäl mej....Är tacksam över de 3 fina ungarna jag har. 6 månader går ganska fort. Du kan ju ringa till andra sjukhus o ställa dej på kö även där.
Får hoppas att de månaderna går fort för det påverkar vårt sexliv något enormt, jag vågar helt enkelt inte ha sex, jag är så fruktansvärt rädd för att bli gravid igen. Jag har
väldigt lätt för att bli gravid och så länge jag ammar är ägglossningen lite lynning så det måste vara kondom varje gång och det är inte alls samma för mig då, plus att det kliar även på mig av den.