• Anonym

Ligger gonorré latent i kroppen eller försvinner det likt klamydia?

• Svar på tråden Ligger gonorré latent i kroppen eller försvinner det likt klamydia?
  • Anonym

Klamydia försvinner ju med antibiotika, hur menar du?

• Anonym

Ja exakt - ligger gonorré kvar som exemplevis kondylom eller försvinner det likt klamydia efter behandling?

• Anonym

Först och främst är det viktigt att både du och din/dina partners undersöks och behandlas. Enligt smittskyddslagen är man skyldig att omedelbart söka läkarvård vid misstanke om gonorrésmitta. Dessutom måste man lämna uppgifter på vem/vilka som kan ha smittat dig samt vem/vilka du kan ha smittat. Du kan välja att vara anonym gentemot dessa. Behandlingen är kostnadsfri.

Gonorré behandlas med antibiotika.

• Anonym

Tack men behöver enbart svar på min fråga.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-11-02 13:38:56 följande:
    Tack men behöver enbart svar på min fråga.
    Ja det försvinner med antibiotika. Var i mitt svar fick du INTE svar på din fråga?
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-11-02 13:39:53 följande:
    Ja det försvinner med antibiotika. Var i mitt svar fick du INTE svar på din fråga?
    Ville veta om det försvinner för gott med en antibiotikakur, eller ligger kvar och kan bryta ut igen. Ex. kondylom behandlas ju, men kan bryta ut igen genom hela livet..
    Tack för svar
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-11-02 13:49:53 följande:
    Kondylom behandlar du inte emd antibiotika. Så ja, gonorré försvinner efter avslutad pencillinkur.
  • kurresmatte

hm det är nog så att sjukdomar som behandlas med antibiotika inte kan ligga latent i kroppen
    man har ju tex aldrig en uvi latent eller en halsfluss på samma vis som Herpes som ligger latent i kroppen..det går inte att bota med antibiotika

Svar på tråden Ligger gonorré latent i kroppen eller försvinner det likt klamydia?