• hanna 23

Mensvärk..hur länge hade ni det?

Hur länge hade ni mensvärk innan förlossningen startade på riktigt??

• Svar på tråden Mensvärk..hur länge hade ni det?
  • Miiiaaa

Åh gud vilken bra tråd. Jag har haft mensvärk sen 05 imorse, från och till hela dagen.

Undrar oxå.

• Beba2007

Jag har haft mensvärk, ganska ordentlig till och från..för några veckor sen i grav v.34 hade jag mensvärk & rygg smärta i 10 dagar. Fick bricanyl vid ett besök hos spec.förlossning.
    Smärtan gick över efter ett par dagar.
    Nu för några dagar sen fick jag mensvärk & rygg värk igen, strålar ner mot benen..Idag kan jag knappt gå av ryggsmärtan. Ska nog ringa om det blir värre...
    Men på förlossningen tycker dom att man ska ringa in om man får mensvärk...sammandragningar ska ju inte göra ont säger dom.
    Testa med alvedon & ett bad, hjälper det inte så Ring in..
    Lycka til...

• Miiiaaa

Jag har BF på söndag så jag behöver nog inte ringa in än.... Det är ju inte så att de behöver stoppa förlossningen om det skulle vara på g...

• Miiiaaa

Nu har jag tagit alvedon och hett bad. Lika ont än..

Hoppas hoppas att det är på g!

• Hanniiz

Jag hade som mensvärk från morgonen när jag vaknade och sedan under hela dagen fram tills att vattnet gick vid ett tiden på natten. Så för mig var det absolut ett tecken på att det var på g.
    MVH Hanna

• Kattmamma24

Jag hade mensvärk till och från några dagar före förlossningen. Kändes bara lite grann och gjorde inte speciellt ont. Dagen innan kändes det mer intensivt. Sen gick det över till riktiga värkar.

• Rita D

Jag fick mensvärk vid halv 5 på morgonen. När jag skulle lägga mig vid 10 - halv 11 på kvällen satte det fart på värkarna och jag åkte in till BB på natten. Sonen är född 09:20 morgonen därefter. Så lite över ett dygn sedan jag kände första "mensvärken".

• Miiiaaa
    Hanniiz skrev 2007-11-02 21:22:54 följande:
    Jag hade som mensvärk från morgonen när jag vaknade och sedan under hela dagen fram tills att vattnet gick vid ett tiden på natten. Så för mig var det absolut ett tecken på att det var på g.MVH Hanna
    [/citat]

Rita D skrev 2007-11-02 21:29:41 följande:
    [citat]
    Jag fick mensvärk vid halv 5 på morgonen. När jag skulle lägga mig vid 10 - halv 11 på kvällen satte det fart på värkarna och jag åkte in till BB på natten. Sonen är född 09:20 morgonen därefter. Så lite över ett dygn sedan jag kände första "mensvärken".
    Huuu nu blev jag nervös, mina mensvärk/förvärkar började 05 imorse och har pågått hela dagen!! Oj oj.... Det kan verkligen vara på g alltså...
  • Dimisi

Med första barnet hade jag ingen molvärk eller förvärkar alls. Nu väntar jag tvåan och har förvärkar (som känns som mensvärk) till och från. Det har hållt på i någon vecka nu.

• Turnroza

Jag går också och väntar på att mitt värkarbete ska ta fart. Är BF + 6 idag.... Har haft mensliknande ont från och till i 3-4 veckor så för mig är det tyvärr inget symptom på att förlossningen ska starta :( Men jag tänker iaf att jag måste ju komma lite närmare iaf :) Är öppen 3 cm fick jag veta i måndags men fick också veta att man tydligen kan vara öppen ganska långt innan och det var först i måndags som ngn kollade mig så kanske jag varit öppen länge, vem vet. Hoppas jätte mkt att det sätter fart för oss snart och önskar er alla Lycka till.

Svar på tråden Mensvärk..hur länge hade ni det?