• Anonym

Ni som har träffat någon på nätet...

Hur har ni träffats, och hur har ni kommunicerat? Msn, dejtingsida eller kanske FL-inboxat . På vilken nivå, bara kompisar eller mer intimt? Har ni träffats, vad hände och hur kändes det?
    Svara gärna på det ni kan, hade varit jätteintressant eftersom jag själv träffat en på nätet och jag är rätt chockad över de känslor man kan få för någon utan att träffas.

• Svar på tråden Ni som har träffat någon på nätet...
  • Niinaaa

Ja du ...dom känslorna stämde inte för mig när jag väl träffade människan.  *rys*

• tony2002

de går jätte bra o träffa nån från nätet o kul är de

• BejbyBoo

Jag var medlem på ett community (inriktat på utbildning och arbete, alltså inget med dating) och brukade ha för vana att kolla in dem som kollat på min sida. En gång hittade jag en kille som fångade mitt intresse och jag skickade ett meddelande till honom. Så började vår kontakt. Snart därefter bytte vi e-mail och så småningom även telefonnummer.
    Eftersom vi bodde i samma stad var det ganska enkelt för oss att ses, så en månad efter första kontakten ungefär, så träffades vi. Ytterligare en månad senare, efter ett gäng dejter, var vi ett par. Nu 5 år senare är vi gifta och planerar barn!

Jag tror absolut att man kan få känslor för någon utan att ha träffats, dock anser jag att man inte kan känna den där riktiga personkemin utan att ses. På ett forum eller via mail är det lätt att bara visa sina "fina" sidor, människor är ofta lite annorlunda i "riktiga livet" än hur de formulerar sig i skrift via meddelanden och mail.

• gulemamman

Visst kan man hitta kap via nätet MEN man ska dock vara medveten om att det är lätt att bygga sandslott när man aldrig träffat personen...och har man för höga förväntningar inför första gången man ses irl så är det lätt att bli besviken.
    "rolige berra" på nätet kan ju vara världens tråkmåns irl...
    så man ska nog vara realistisk och se det som en kul grej...och har man tur att hitta nån det klickar med även irl så ...GRATTIS

• Anonym

Jag träffade en kille på nätet från samma stad. Vi blev tillsammans och fick ett barn.

• Zemiramis

Jag och min man träffades på nätet. Ett vanligt community, ingen dejting-sajt. Vi är nu gifta och har två barn .

• smillan

Jag träffade min sambo på en community, på efterfesten hette det. Idag väntar vi vårt första barn så det kan gå alldeles utmärkt att träffa någon på nätet
    Lycka till!

• cream tea

Jag och min sambo träffades på nätet, Mötesplatsen. Chattade där, sedan msn, sedan låååååååååååååånga telefonsamtal, till sist irl. Äger nu hus tillsammans och väntar försa barnet till våren! Så visst går det, även om det faktiskt inte var detta som var meningen från början, haha...

• sistersledge

Jag träffade min älskling på nätet! Det var på en vanlig chat och vi började prata och upptäckte att vi hade mycket gemensamt. Efter det gick vi vidare till att maila istället. Efter LÅNG tid så började vi ringa och träffades sedan och har nu varit tillsammans med snart 8 år Anledningen till att det tog så lång tid innan vi träffades var p g a mitt dåliga självförtroende, men när jag till slut vågade så blev jag lyckligast i världen.

Svar på tråden Ni som har träffat någon på nätet...