• DiskoDagny

Bästa familjeresan!

Ni som rest med små barn, 1-5 år, vilket är ert favorit-resmål?
    Och varför tyckte ni det var bra?

• Svar på tråden Bästa familjeresan!
  • Clever LG

Min syster och jag själv har varit på Sandy bay sunwingresort på Cypern. Ett fantastiskt ställe som är oerhört inriktat på barn. Mat, aktiviter, pooler, barnklubbar och så vidare.

Alcudia är aldrig fel.

Många grekiska öar såsom Zakynthos, Kreta, Korfu lämpar sig att ta med sig barn.

Men mycket beror ju på vilket hotell man väljer att bo på. Men generellt sätt så är ju alltid Sunwing ( ving ) och Blue village ( FR ) Att rekommendera då man åker med barn.

• Yrla

Det där är svårt att rekommendera ngn. Vi köpte en campingbil när vår son var 14mån och körde runt och luffade i spanien/Italien och de trakterna i 5 veckor :) Underbara ställen. Vill bara säga det- att man behöver inte åka på "all inclusive" bara för man har barn. Går lika bra och är så mkt roligare att åka och bo på mindre orter som inte har dessa monsterhotell med kareoke på kvällen.

• DiskoDagny

Tack för tipsen!

Vi lutar nog mer åt en traditionell charter med alla bekvämligheter det innebär. Sonen kommer att vara 3 år när vi ska iväg och vi vill gärna att han ska ha någon behållning av resan också. Så vi försöker minimera själva resandet och letar ett resmål med aktiviteter och utflykter som kan vara spännande för en liten kille.

Jag tar gärna emot fler tips, både på resmål och utflykter!

• Sandra88

Jag vill också veta. Våran dotter kommer vara mellan 1,5- 2 år när vi ska åka. Några roliga aktiviteter man kan göra?

• Elli47

Vi har varit till Egypten och Mallorca när äldste sonen var 10 mån-2 år och det var bra på båda ställena! Mallorca (Alcudia) var väldigt anpassat efter barn så det var toppen på det viset. I Egypten var folk otroligt vänliga och hjälpsamma när man hade bebis med sig.

Sen när vi har fått två barn så har vi varit två gånger till Thailand och då har barnen varit 2 resp 5 år som yngst. Fungerar kanonbra det med. Det är lätt att packa till Thailand, det är varmt och billigt och trevligt och lätt att vara där och så har vi bekanta där dessutom.

• DiskoDagny

Thailand låter spännande men resan dit känns för lång så det får vänta något år.
    Alcudia ska jag definitivt kolla upp!
    Tackar så mycket för tipsen.

Nån fler som har en lyckad familjesemester att tipsa om?

• Rettis

Har vart i Florida med barnen och det kan varmt rekomenderas, barnvänligt överallt! Ett underbart folk, de är sååå vänliga, överallt, mot barn!

Jag måste nog säga att mitt favoritresmål är stranden.... Sen spelar det ingen roll vart i världen det är.... Mina barn ÄLSKAR att hålla på i sanden och jag ÄLSKAR solen... så då är det ett lätt val!
    Skulle aldrig åka på en "äventyrsresa" med en massa utflykter med mina barn då de inte vill det, de skulle bara klaga, min äldsta är oxå åksjuk! De -vill- ligga på stranden och gräva båda två! Då får det bli det...
    Och är de nöjda så är jag nöjd....
    Men skulle mina barn vara "äventyrslystna" så skulle vi ju självklart åka iväg på sånt istället!

Men nu ska vi åka till Kap Verde och hoppas att det ska bli bra!

• Mamman med två pojkar

Jag gör tummen upp för Sunwing Resort Makrigialos på Kreta, perfekt familjesemester med underbara stränder.

Jag älskar mina söner Leo och Ted
  • Annahoj

Utan tvekan så är detta det bästa hotel och ställe vi varit på någonsin:

www.princesayaiza.com/home.php

Ligger på Lanzarote, vi reste med Fritidsresor. Titta speciellt under Kikoland, vilket inte är i närheten på bilderna av vad det är i verkligheten. SÅ MYCKET skoj för barn och föräldrar!

Letar just nu efter ett liknande hotel i Thailand men hittar inget tyvärr.

Lycka till med er resa!

Johanna

Svar på tråden Bästa familjeresan!