• Floraa

vad är det för var som kommer ur halsen?

i jämna mellanrum får jag små små runda var knölar som inte sitter fast utan kommer ut ur halsen, (via mun)om man pressar sönder som luktar dom jätte illa, vet någon vad detta är för nåt? är det fler som får dom?

• Svar på tråden vad är det för var som kommer ur halsen?
  • NALLEB

Knölarna är säkert vit/gul aktiga i färgen.?
    När jag hade kvar mina halsmandlar så fick jag sånna knölar varje gång jag fick halsfluss.

• My sunshine

halsfluss men det kan oxå vara omn man har gropiga halsmandlar att det som fastnar mat där o bildas nå äckel enligt min läkare men bäst o kolla uppdet ända

• Pearl

Hej! Jag känner igen precis det du pratar om. Vet inte exakt vad det är. Men tror att det är något ämne som utsödras och normalt så rinner det ner i svalget utan att man märker det. Men man kan ha trånga "gångar",typ, och då bildas det klumpar som man får ut. Och det luktar jätteilla. Alltså inget farligt och jag tror inte att det är nåt att göra åt det.

• Floraa

man jag behöver inte vara sjuk på nått sätt för att få dom utan dom poppar upp lite nu och då. tycker det är så äckligt vill ha bort dom!

• Lovely Rita

Jag har också så... Äckligt tycker jag. Jag tror att jag har hört om nåt man kan gurgla sig med från apoteket. Men jag kommer inte ihåg vad så jag kan ju aldrig köpa det. Surt.

• Bispan

Floraa: Förmodligen har din kropp (dina halsmandlar) utkämpat ett krig mot någon slags infektion då du får dessa. Det kan nog vara så att du inte ens märkt att du varit på g att bli sjuk.

När jag får dem brukar jag tänka ett par dagar tillbaka och minns då oftast att jag faktiskt känt mig lite kymig eller lite lite hängig en dag eller två.

• Gammalmensöt
    Floraa skrev 2007-11-03 09:48:04 följande:
    i jämna mellanrum får jag små små runda var knölar som inte sitter fast utan kommer ut ur halsen, (via mun)om man pressar sönder som luktar dom jätte illa, vet någon vad detta är för nåt? är det fler som får dom?
    Du har tagit orden ur min mun!! (el ska jag säga äcklet ur min hals??)

såna där får jag också, gröna äckliga jävlar som luktar värre än satan, oftast känner ja när dom kommer för smaken i munnen blir äcklig å hotar ja till kommer dom j**larna.. dom sitter oftast i en liten klump för mig..
  • Mesangium

Slem har man alltid i halsen och lite klumpar kan man få upp när den varit lite irriterad..

Det kan också vara inflammation i bihålorna - då rinner det var i halsen.. Men det borde du kanske ha känt av på fler sätt.

• Floraa

jag känner inte av dom utan jag känner dom när dom kommer till munhålan.

• Floraa

jag känner inte av dom utan jag känner dom när dom kommer till munhålan.

• Snarkofagen

Gjorde en googling och hittade detta:

"'Kulorna' är inte egentligt var utan en ansamling av restprodukter från slemhinnan i gropar i halsmandlarna. De kallas för detritusproppar och luktar illa pga att vissa ofarliga bakterier ansamlas där. Man vet inte varför vissa människor får mer besvär än andra. Besvären brukar spontant
    gå över efter några år. Man kan själv försöka peta loss propparna
    försiktigt. Vid mycket stora besvär kan man överväga att operera bort halsmandlarna."

Klippt från netdoktor.

• Floraa

aha, men jag ser dom inte så jag kan inte peta loss dom.. men jag antar att de kan sitta på olika delar av struphuvudet.

• Agni
    Floraa skrev 2007-11-05 22:28:24 följande:
    aha, men jag ser dom inte så jag kan inte peta loss dom.. men jag antar att de kan sitta på olika delar av struphuvudet.
    Nej dom sitter nog halsmandlarna som alla här ovan skriver. Jag hade samma problem innan jag opererade bort mina. Man kan pilla bort dom med typ en tops. Om man nu kan peta sig själv på halsmandlarna. Och vissa som du då kanske inte ens kan se sina halsmandlar??!
    Jag är så jävla grym
  • NeA 84

har me så med jämna mellanrum. har alltid haft så. jag kan typa känna om en klump är "på väg", harklar man till så kommer den upp *äckligt*.

åsså kan man känna hur de smakar/liktar räva i käften....very najs, fågla bajs, inte alls.

Adam 020715 Gabriel 051130
  • NeA 84

men asså, jag känner hur de kommer från halsen. inte halsmandlarna. har alltid svullna halsmandlar, med stora håligheter som inte är djupa. så jag borde se om jag har nått där. men brukar inte ha de.

Agni skrev 2007-11-05 22:32:37 följande:
    Nej dom sitter nog halsmandlarna som alla här ovan skriver. Jag hade samma problem innan jag opererade bort mina. Man kan pilla bort dom med typ en tops. Om man nu kan peta sig själv på halsmandlarna. Och vissa som du då kanske inte ens kan se sina halsmandlar??!
    Adam 020715 Gabriel 051130
  • Egina2

har samma, trodde jag var ensam.. har som gropar i halsmandlarna o där samlas d massa vita klumpar i ngn mån, när d blir "fullt" så börjar d sticka fram lite vitt o även kännas att jag har en klump där o då får jag lov att peta med fingret utanpå halsmandeln o liksom trycka fram äcklet.. usch d är vidrigt verkligen, men börjar nästan vänja mig, haft d säkert nga år nu, oftast bara den högra sidan. men första gångerna när jag inte visste vad d var o inte petade bort d så hände d slank ner i halsen vissa ggr, då höll jag på o spy..blööö,blir illamående nu.

• Floraa

verkligen skit äckligt. men va bra då vet jag att det är fler som delar mitt "äckel". hihi :)

• Juice

Jag har i alla tider haft dem...De e bättre att de kommer ut än att de ligger kvar, då blir man sjuk...De e var..

Svar på tråden vad är det för var som kommer ur halsen?