försäkringskassan???
Är det någon som vet om man kan ta ut 5 dagar i veckan föräldrapenning grundad på sjukpenningnivå och samtidigt ta ut 2 dagar i veckan föräldrapenning grundad på lägstanivå dagar?
Är det någon som vet om man kan ta ut 5 dagar i veckan föräldrapenning grundad på sjukpenningnivå och samtidigt ta ut 2 dagar i veckan föräldrapenning grundad på lägstanivå dagar?
Så länge du är helledig kan du ta ut 7 dagar i veckan. Mins inte när man får börja ta ut lägstanivådagar.
Ja det kan du göra. det blir ju 7 dgr totalt och det är ju precis så många dagar det finns på veckan. sgi-ersättning mån-fre och lägstadagar lör-sön.
Efter att du tagit ut 180 "vanliga" dagar så kan du ta ut lägsta-nivå
Kan bara flika in att lägstanivådagarna är rätt bra att ha kvar sen när man börjar jobba och vill ta ut dagar för studiedagar på dagis o dyl. Plus för att fylla ut sin arbetstid om man t.ex. vill vara ledig en dag i veckan. Då har man ju råd att få så lite betalt för de dagarna.
fiskbulle 666, jag kan alltså inte komibera mina dagar? är du säker på att det är så, borde inte jag kunna välja själv vilka dagar jag vill ta ut?
buffelibuff
Jag var på info.träff på försäkringskassan för drygt en månad sedan ang föräldrarpenning. Hon sa att man inte kunde ta ut lägstanivådagarna förrän man tagit ut 180 av de dagarna som är grundad på sgi.
ok då vet jag, tack för hjälpen :)
stämmer...man måste ta ut 180 dagar först, sen får man börja plocka av lägsta nivådagarna!