• zasata

igångsättning på måndag..!!

har du gått över tiden eller varför sätter dom igång dig?
    om dom skall ta hål på hinorna har du mognar lite och öppnat dig ju,
    har dom gjort någon hinnesvepning på dig? det fick jag och det satte igång min förlossning, det kanske funkar bättre för dig att pröva det först?

• zasata

läste på din sida att du fått en hinnesvpning! och jag fick det. hade moande värk till och från, sen gick vattnet och jag var hemma. åkte in direkt och var öppen 8cm!
    (kan läsa mer hur det gick till på min sida)
    när du kommer på måndag kan du redan ha öppnat dig till 5-9cm utan att egentligen känt av det så mycket. det är vanligt att dom får t hål på hinnorna, bara 10%av förlossningar kommer ju igång av att vattnet går, sen tar dom hål på dom inne på förlossningen när du öppnat dig om vattnet inte gått än-

honky tonk blues skrev 2007-11-03 20:18:09 följande:
    suck.. känner folk som varit med om samma sak.. för mig känns det dock inte som det kommer dra igång innan :(är jätterädd nu.. vet inte hur jag ska hantera det.. drömmer massa hemska saker å vaknar typ en gång i timmen.. vet att ja säkert kommer tjuta på vägen dit.. är rädd att ja typ ska svimma eller nåt annat fånigt..jag är ju inte rädd att föda egentligen, men just att vara där från början till slut å att inte ha en enda värk innan man kommer dit känns hemskt.. jag hade ju tänkt att jag kommer få värkar, stanna hemma så länge som möjligt å sen åka in.. ungefär som det är för dom flesta. nu måste jag vara där hela tiden.. å jag trivs verkligen inte där, har varit där 2 ggr tidigare.. :(
  • zasata

nu måste jag tänka.. på tisdag förmiddag fick jag en, och jag hade till och från ont till torsdagen vid 20:30 tror jag då gick vattnet och 00:04 på fredagen födde jag.
    ibvland trodde jag det var på ge, sen kännde jag inget alls ett tag..
    men efter jag fått den gav jag mig f*n på att den skulle ut och gick hur mkt som helst i trappor och promenader..
    har du packat bb väskan än? glömt inte mkt toa papper ;)

honky tonk blues skrev 2007-11-03 20:22:42 följande:
    zasataja på måndag har jag gått 2 veckor över..dom gjorde en hinnsvepning igår.. jag hade konstant mensvärk efter det fram tills nångång inatt/tidigt imorse.. sen avtog det.. idag har ja lite värk men inte så att jag måste ta alvedon eller så.(hon sa att det var moget å öppet 1cm vid det tillfället).hur lång tid efter din hinnsvepning kom det igång?ronnbatokej.. skulle kännas ännu värre om det var så i mitt fall! jag tyckte det kändes som en lättnad nästan när hon sa att dom bara kommer ta hål på hinnorna på måndag.. ja å sen dropp ifall det behövs.
  • zasata
    honky tonk blues skrev 2007-11-03 20:30:01 följande:
    zasatadå tog det ett par dar ändå.. ja hoppas det drar igång på söndag kväll/natt..japp har packat den.. toa papper..är deras så hemskt? :O
    oj nu blev det dubbelt.. sorry..

ja dom säger väl 1-3dygn. (men läs gärna min berättelse så står nog det mesta där)
    ja det är stenhårt billigt papper.
    honky tonk blues skrev 2007-11-03 20:30:01 följande:
    zasatadå tog det ett par dar ändå.. ja hoppas det drar igång på söndag kväll/natt..japp har packat den.. toa papper..är deras så hemskt? :O
Svar på tråden igångsättning på måndag..!!