• Tre trollens mamma

Vid vilken ålder har era barn fått egen dator?

Mitt älsta barn tjatar om en egen dator på sitt rum. Är lite tveksam om det är för tidigt. När har era barn fått ha egen dator på rummet? Fördelar & nackdelar med det.

• Svar på tråden Vid vilken ålder har era barn fått egen dator?
  • lövet2

När de jobbat ihop tillräckligt med pengar för att köpa en ...

• Dino78

Min dotter är bara 2½ men har en dator på sitt rum. Vi kommer börja låta henne sitta lite när hon blir 3 år. Men bara med lek&lär-spel och inte så ofta. Vi kommer sätta lösenord på den så hon inte kan logga in helt själv heller. När hon börjar skolan kan jag tänka mig det kan vara lagom att knakse låte henne ha lite mer fri tillgång till den. Men svårt säga just nu iofs.

DIF i själ och hjärta
  • THR1972

vår dotter fick sin dator då hon var 3, är snart 7 nu.
    Inget internet dock utan enbart egna spel, mycket lek o lär spel....datorn har bytts ut 1 gång.

• crazyman

3 var min minsta o den andra 4,5 .... internet, nätverk, sourrondanläggning o rubbet funderar på att köpa en till för det bråkas jämt vem ska sitta där.

Nu är dom 4,5 och 6 år

• Shirley

vår son har en egen dator, han fick en när han var 3-4 år

• 2bmamma
    Dino78 skrev 2007-11-03 13:38:58 följande:
    Min dotter är bara 2½ men har en dator på sitt rum. Vi kommer börja låta henne sitta lite när hon blir 3 år. Men bara med lek&lär-spel och inte så ofta. Vi kommer sätta lösenord på den så hon inte kan logga in helt själv heller. När hon börjar skolan kan jag tänka mig det kan vara lagom att knakse låte henne ha lite mer fri tillgång till den. Men svårt säga just nu iofs.
    Vi har ungefär likadant. Datorer är vardag för oss - min man arbetar med datorer - så vi vill ge dem ett naturligt förhållande till datorer. Visst kommer det perioder ibland då de tjatar om att få spela men de följer reglerna. De frågar alltid först och sen sätter vi äggklockan på 30-45 min. Det är i stort sett enbart pedagogiska spel som jag som lärare tycker är ok. Det har alltid fungerat bra och barnen är nu 4 och 6 år. Så länge det fungerar fortsätter vi.
  • Ex ungue leonem

Mina barn fick egen dator när de köpte en själva för egna ihopsparade slantar.I deras första lägenhet

Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • ims67

Våra barn har ingen egen dator,5 barn som får dela på en.Alla barnen bor inte här tillsammans alltid,det hade blivit problem i så fall.Barnen är mellan 7 och 15 år.

• Pillan79

Min son fick egen dator när han var 7. Aldrig haft intressse. Han fick våran gamla när vi skaffade en ny. Men han sitter nästan aldrig framför den...högst en gång i veckan

• Helle69
    Dino78 skrev 2007-11-03 13:38:58 följande:
    Så gjorde vi ockzå med första barnet. Vår lilleman är 2½ år nu och får låna storebrors dator för att titta lite på Lek och lär-spelet "Minsting" sedan nån vecka tillbaka. Men han är intresserad i max 5 min När intresset blir större kommer han att få egen dator, men bara med pedagogiska spel och under begränsade tider. Använder man datorer med förnuft och måtta så tror jag att det bara är bra för dem!
Svar på tråden Vid vilken ålder har era barn fått egen dator?