• vattnet

Magsjuka-en veckas inkubationstid?

Finns det magsjuka med en veckas inkubationstid? Anledningen till att jag undrar är att min dotter blev magsjuk för en vecka sedan och först nu idag blev min sambo sjuk. Själv känner jag mig också lite dålig i magen idag men inte som min sambo som kräks och allt. Vad tror ni, är det samma magsjuka eller kan dottern bli smittad igen?

• Svar på tråden Magsjuka-en veckas inkubationstid?
  • Nyfiken gul

magsjuka smittar omedelbart - inom loppet av ett par timmar...

förmodligen är det ett nytt virus ni fått hem - annars skulle ni blivit sjuka samtidigt som dottern.

Däremot kan dottern denna gång faktiskt klara sig.

O så behöver det itne vara riktig magsjuka - eftersom ni båda känner er dåliga så kanske ni har ätit något märkligt/olämpligt?

• verrron

Vi hade så, en onsd blev sonen magsjuk, onsd därpå så blev dottern magsjuk sen på tisd fick jag det & på onsd veckan efteråt fick sambon...Så vi hade ju mer el mindre en vecka mellan utbrotten. Ingen blev smittad igen.

Var ganska jobbigt att ha magsjukan i huset i 4 veckor.

Hoppas dottern inte smittas igen, krya på er!

• vattnet

Tack för svar! Usch, fyra veckor magsjuka! Jag får väl hoppas på att det antingen är något jag och sambon ätit eller att det är samma magsjuka som innan så att dottern åtminstone klarar sig denna gången. Hon har precis börjat äta igen efter förra slängen. Suck, ska det vara så här hela hösten...

• maskelinja

det finns olika typer av magsjuka och bla en av dom har 2 v inkubationstid. Så det där att man smittas direkt är inte sant

• Wavva

Vinterkräksjukan smittar upp till 1 vecka efter det brutit ut! Äckligt som fan.

Svar på tråden Magsjuka-en veckas inkubationstid?