• Ancy

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Halloj!

Förra veckan var vi på ulj och kikade på lillskrutt*n. Allt såg  bra ut. Filuren låg med benen i kors så det gick inte att se kön. I ofs var det en  bm som jag märkte var emot att ta reda på kön så hon ansträngde sig verkligen INTE. Sa nästan direkt att det är omöjligt att se och så var det med det. Fel - tycker jag. Nu har vi bokat könsulj på Sibyllekliniken den 28 jan. Jag som hoppades på att få reda på det innan jul, som en liten julklapp ...

Går idag in i v 20. Det går så mycket fortare den här gången. Är lite orolig ibland för det är så sällan jag känner av rörelser. Med Savanna kände jag redan från v 16. Nu har jag moderkakakan i framväggen men det hade jag med Savanna också. Men som sagt, ulj såg ju normalt ut i a f.

Jag och Savanna har varit tokförkylda i över en vecka nu. Stackarn har haft svårt att sova för hon är så täppt.
    Jag blir sååå mycket mer förkyld när jag är gravid, usch!

Svirroo - välkommen hem! Vad fort den månaden gick. Känns som ni åkte för nån vecka sen bara ...

Bebbilina - Jag hade blivit skitirriterad rent ut sagt! Ursäkta att jag säger det, men du verkar ha en väldigt jobbig svärmor ! Kan inte din man ta de tvisterna?

Kram på er alla!

• Ancy

milimina - när Savanna var magsjuk och behövde, i ofs något stoppande - men samma princip - så blandade jag ut blåbärspurén med vällingen. Det drack hon rätt gärna. Kanske din skrutt kan få i sig katrinplommonpurén om du blandar ut den med välling så det blir drickbart?

• Ancy

twixie - jag är också mycket känsligare den här gången! Tror dock att det är en blandning av gravhormoner med att man är mamma nu. Blir riktigt illa berörd när små barn far illa. Vill knappt höra talas om det!

• Ancy

Ha, nu ser jag att det står i din "fotnot"

Så jag är sist ut igen?

• Ancy

Ja, jag har nåt foto nånstans på kameran....måste gräva fram det.. . Men snart!

• Ancy

smuggel - Åker ni redan i morgon bitti alltså? Då får ni ha en underbar resa och härlig jul och nyår!

twixie och nanis - så fruktansvärt. Orkar inte ens att föreställa mig något sådant...

anke - Ojdå! Det var överraskande ! Hoppas att du mår bättre efter chokladfrossan ! Själv ska jag frossa i blåbärspaj med grädde!

• Ancy

svirroo - Din pappa kanske har en depression och behöver behandling?

• Ancy

svirroo - Ja, då har du ju försökt länge! Det är ju tyvärr så att vill man själv inte få hjälp så kan ingen tvinga en till det. Jag förstår att det vore helt omöjligt att få med honom till psykakuten för att träffa en läkare?.. Därifrån kan man bli inlagd på en depressionavd. De flesta blir klart bättre med den rätta behandlingen (har gjort praktik på StGörans depressionsavd). Men som sagt, vägrar han ta emot hjälp så är det ju svårt...

Kram

• Ancy

Elisabeth - Snäll mamma! Min mamma bodde ju hos oss i 2 månader när jag var som värst illamående. Vet inte vad vi hade gjort annars ! Det var till otrolig hjälp (även om det faktiskt kan vara rätt påfrestande att bo ihop med sin mamma så länge... )

sabina - jo tack, jag mår bättre. Är fortfarande illamående då och då under dagen, men inte alls som innan. Däremot har jag varit tokförkyld i 2 veckor nu..alltid ska det vara nåt .

Savanna har ju också varit förkyld stackarn och nu har hon dessutom åkt på nån skum maginfluensa. Började med att hon kaskadkräktes i natt och sen halva natten. På morgonen verkade hon ok, åt nån macka drack ordentligt och det gick bra. Sen ville hon inte ha nån lunch fick välling istället, sov tre timmar och sen kräktes en massa igen... Stackarn, snorig, rosslig och nu detta... Ja, vi får se hur det utvecklar sig..
    Är bara orolig för att jag ska bli smittad. Blir så mycket sjukare när jag är gravid. Förra gången blev jag ju inlagd i samband med vinterkräksjukan och var dålig i flera veckor efteråt ...
    Så håll tummarna för att skruttan ska bli frisk snabbt och att jag ska klara mig...

• Ancy

Ojojoj vad det var länge sen jag var inne här! *skäms*
    Dagarna rullar på så man hinner knappt sitta framför datorn längre.

Jag mår nu bättre, tack och lov. Är i v 24 (dock större än förra gången...) Den 28 ska vi på ulj för att ta reda på vem som gömmer sig i magen ...

Igår började dagen väldigt bra för mig ! När jag gick upp så väntade det ett instruktionsbrev till mig, från Andreas, där det stod beskrivet att jag skulle packa en väska till efter lunch, med diverse grejer. Efter lunch kom A hem och då fick jag ett nytt brev där det stod att jag skulle åka till Sturebadet. En taxi väntade på mig utanför och jag åkte dit. Där fick jag slappa, simma basta mm samt en massagebehandling. Därefter fick jag öppna ett nytt brev där det stod att jag skulle vara i ordninggjord till kl 19 och att vi då  skulle mötas på restaurang Vassa Eggen i närheten. Där käkade vi en supergod avsmakningsmeny med tio rätter!
    Imorse fick jag ännu ett brev där det stod att vi skulle på bio kl 12. Efter bion fick jag i följande brev instruktioner om att packa en väska för en vecka! Det jag hittills har listat ut ur packningsinstrukrionerna är att A verkar ha hyrt en stuga för en vecka. Varma, oömma kläder ska tas med, så jag antar att det blir nån skidort ... Vi åker bil imorgon bitti. Så nu har jag packat efter instruktioner, men mer vet jag inte... Fortsättning följer !...

• Ancy

Smurfan - Åhh vad spännade! Du får hålla oss uppdaterade !

• Ancy

Emilia - Åhh, en till gravid! Stort grattis !

• Ancy

Norpan  - Tjohooo! Vad roligt! Det var väl det jag misstänkte !
    Hoppas att du mår bättre snart.

• Ancy

Hmm, så fort jag kommit tillbaks så lyckas jag med en Ancy  ...

• Ancy

Pesco -  nmen era stackare ! Ge R en extrakram från mig och Savanna. Och dig själv också! Har inte hunnit läsa ikapp. Hur fick han brottet?
    Kan trösta dig med att små barns skelett läker otroooligt bra. Även riktigt fula frakturer brukar läka jättefint!

Idag var vi på Sibyllekliniken för ett könsulj. Allt som man kan se såg bra ut
    ( har varit lite orolig eftersom jag varit så mycket sjuk den här graviditeten...) och det är en....trumvirvel.....pojke .
    Roligt att få en av varje, tycker vi .

Just det! Jag har ju inte varit inne sen överraskningsresan! Vi var en vecka i Åre. Bodde i en jätte schysst, stor stuga men stor jacuzzi mm. Det blev ju ingen skidåkning för min del, dels ville jag inte riskera något när man är gravid och dels så var jag riktigt förkyld. Det hela har utv sig till en jättejobbig bihåleinflektion som jag nu käkar antibiotika för. Även Savanna är sjuk med mycket snuva och hosta och får samma behandling.
    Men för övrigt hade vi det jättebra. Mysigt att vara i ett riktigt vinterlandskap. Sista dagarna öste det ner otroligt mycket snö!

• Ancy

Godkväll!

Tack, tack för alla gratulationer ! Ja, det känns kul med en liten kille, speciellt eftersom det blir första sonsonen för familjen Persson ... Fast lite synd att inte kunna återanvända den enorma mängden kläder jag har efter Savanna...Det mesta är rätt "flickigt"...
    Det känns också roligt att välja bland pojknamn och inte behöva gå igenom alla "ratade" tjejnamn igen ..

Här hemma är det Fifi som gäller! Pluttan är så söt när hon tar fram CDn, stoppar in den i DVDn och går och sätter sig i sin fåtölj för att titta... Det enda hon inte riktigt har klurat ut är vilken knapp man ska trycka på på kontrollen för att starta filmen. Därför slutar det med att hon sitter beredd i sin fåtölj och väntar på att nån sätter på den åt henne.
    Denna tekniska färdighet har dock lett till att vi inte har nån DVDspelare för tillfället, eftersom någon lyckades trycka in två skivor samtidigt, som inte gick att få ut....

nanis - vad spännande det låter!

• Ancy

angel - pluggar du nu eller har du en paus mellan kurserna?

• Ancy

Är det nån liten här som går eller har gått på "the little gym"? Jag ska dit med Savanna på fredag, på prov. Är nog både kul och nyttigt för lillan, men dyrt...

• Ancy

Förresten, ni andra gravida nr 2 - hur löser ni barnvagnsproblematiken?

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006