• Mupp

Weleda förberedelseolja

Har kvar Weleda förberdelseolja från mina förra graviditet och den har inte passerat bäst-före-datum så jag tänkte använda den inför denna förlossning också. Men jag har kastat bort instruktionshäftet. Är det någon som kan svara på från vilken vecka man ska börja smörja?

• Svar på tråden Weleda förberedelseolja
  • alexalex

Från 34:e veckan, massera 10 minuter, 4 gånger i veckan :)

• Mupp

Det är en mandelolja som man ska smörja mellangården med inför förlossningen. På så sätt ska man kunna undvika bristningar i större utsträckning. Jag vet inte om det funkar på alla, eller ens om det hade med oljan att göra, men under min förra förlossning sprack jag ingenting. Finns i hälsokostaffären om du vill prova.

• gagge

Använde också den, fick 3 stygn efter förlossningen.
    Ska absolut använda den denna graviditeten också.

• Hallonpajen

Tror ni det funkar lika bra med havandeskapsoljan? Det är väl i grunden samma oljor...eller vad tror ni?

• Lina07

Jag använde både havandeskapsoljan och förberedelseoljan under min förra graviditet. Nu blev det akut snitt så jag vet inte om förberedelseoljan fungerade. Däremot fick jag inga bristningar på mage, rygg eller rumpa där jag använt havandeskapsoljan. Började smörja tidigt, kan tänka mig att det var vecka 15 eller något sånt.

• Mupp

Jag skulle inte smörja mig "där" med havandeskapsoljan utan använda rätt olja på rätt ställe.

• Lina07

Det är nog en bra idé att använda rätt olja på rätt ställe.

Svar på tråden Weleda förberedelseolja