• Mupp

Weleda förberedelseolja

Har kvar Weleda förberdelseolja från mina förra graviditet och den har inte passerat bäst-före-datum så jag tänkte använda den inför denna förlossning också. Men jag har kastat bort instruktionshäftet. Är det någon som kan svara på från vilken vecka man ska börja smörja?

• Svar på tråden Weleda förberedelseolja
  • chaddoz

var hittar man dessa produkter?

• Ilena

Testa vetegroddsolja istället. Är fetare och har högre halt av vitamin E som är det verksamma ämnet.

• HopeNeverFades

Kanske en dum fråga men är det bara mellan hålet bebis ska ut och analen man ska smörja? inget runt om kring liksom?

• Lyckogrisen

Jag tror det är mellangården som ska smörjas alltså området mellan vagina och anus...

• 3prinsessor

Jag pratade med en BM som sa att det är osäkert om det är själva oljan som gör att man får mindre bristningar eller om det är massagen när man smörjer in den, troligtvis det senare. Hon rekommenderade att köpa ren mandelolja, billigare och samma effekt. Jag ska precis börja (är i v 33) och har köpt mandelolja som helt riktigt kostade ca 1/3 av Weledas förberedelseolja (som har stor andel mandelolja i sig). Tänker försöka massera ett par minuter varje dag och hoppas på lite ökad elasticitet från det.
    Vi får väl se hur det går!

• smulan666

Hej..

lazy: köpte du mandeloljan på apoteket? Undrar nämligen var man kan hitta den.

Ska snart också börja med lite massage :) Vi får väl se hur det går.

Mvh

• pyret 08

Men är det inte lätt att det blir bakterier förda från anus till slidan om man är där och masserar...?
    Det är ju så nära varann...
    O risk då för UVI...?

• pyret 08

ren mandelolja oparf finns på apoteket o hälsokost o billigare.Har de t magen.

• 3prinsessor

Det var på en hälsokostaffär, tror det var en Lifebutik men är inte helt säker. De hade Weledas sortiment också. Jag har tittat på Apoteket efter mandelolja men inte hittat ngn.

• 3prinsessor

Pyret 08:
    Man får ju tvätta av sig innan man smörjer in. Sen fick jag tipset av BM att sätta spjärn med tummen precis innanför slidmynningen och massera med pek- och långfinger.
    Tror inte det är ngn större risk för infektioner, inte mer än när man torkar sig efter 2:an i alla fall

• januaribebba

Jag fick veleda förberedelseolja på vattengympan jag går. På den förpackningen står det att man skall börja tidigast i vecka 32 och enligt instruktionen där är det själva massagen som gör jobbet.

Svar på tråden Weleda förberedelseolja