• kiwan

Suga på tummen med vante.

Hej jag har en tio månaders bebis som suger på tummen. Nu när det börjar bli kallt måste hon ju ha vantar på sig. Då blir det problem när hon ska sove ute i vagnen. Jag har provat att klippa av tummen på vanten men hon fattar inte att hon kan suga på tummen då
    Någon som har nåt tips eller ide?

• Svar på tråden Suga på tummen med vante.
  • kiwan

Hallå!!! Ingen som har något tips?!

• LuMa

Fast kanske det är ett bra tillfälle att sluta suga på tummen då?

• Orions

Hej Kiwan!

Har oxå de funderingarna....liten ÄLSKAR sin tumme och jag vet inte riktigt hur vi ska lösa det?!

Hoppas att han "fattar" att det går att suga på tummen om jag klipper av tumvanten.....jag förstår inte varför det är så många som tycker att det är sååååå fruktansvärt att "låta" sitt barn suga på tummen?

Mvh Orions

• abnocto

En napp kan man alltid få barnet själv att sluta med men en tumme är svårare, därför uppmuntrar man sällan till att suga på tummen. Min dotter sög på tummen coh tog alltid av sig vantarna coh sög på vintern vilket resulterade i eksem och sår på tummen. Det var hopplöst att få henne att sluta för tummen fanns alltid där coh risken är att framtänderna tar skada om de suger för länge, vilket det även gör om de suger på napp länge.
    Och varför inte ta tillfället i akt coh försöka sluta med tummen så slipper man det sedan. Det är väl alltid bättre om de inte behöver något hjälpmedel för att sova?

• Mrscaro

köp ett par billiga vantar o klipp av tumm delen...

• Pico

Jag har klippt av tummen på en tunnare vante till min ena tjej. På den andra handen har hon en tjockare, varmare vante och det funkar rätt bra. I bland lyckas hon ändå få av sig båda vantarna men det är ju ett annat problem.

Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • beba

När min dotter sov ute på förskolan satte de vantar på henne vintertid och tydligen så gick det jätte bra. Hon försökte inte ta av sig vantarna och sov utan tumme. Prova du också. Det kanske funkar.

Svar på tråden Suga på tummen med vante.