• babykaboom

Vad tycker ni om namnet MORRIS??? :-D Är det så fult som min man säger...?

Ja, som sagt - vad tycker ni om namnet Morris?

Vi har såna problem med att hitta fina pojknamn... Vi har så olika smak. Dessutom är mannen engelsman och jag svensk, så namnet ska helst låta likadant på båda språken.

Vi har ett engelskt efternamn, så jag tror det blir bäst med ett engelskt namn. På svenska gillar jag gamla gubbnamn typ Vilgot och Sixten, men såna namn hatar mannen!!!
    Därför hittade jag nu ett engelskt gubbnamn - MORRIS!!!

Hur coolt som helst tycker jag! Vad tycker DU???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-04 13:17:43:
    Åh tack alla snälla som tar sig tid att tycka till!!!!

Visst, många tänker ju på djurnamn och det kan jag ju förstå... Men det verkar ändå som många snabbt "vänjer" sig vid namnet och sen nästan gillar det! Å det är ju bra!

Jag är helkär i namnet!

Till er som inte tycker om det - vad tycker ni om flicknamnet Daisy?
    Då det är vårt förslag om det blir en tjej.... Jag menar, då vet ni vad vi gillar lixom. Men smaken är som baken, eller hur???

Daisy och Morris!!!! Skitgulligt och grymt coolt syskonpar tycker jag!

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet MORRIS??? :-D Är det så fult som min man säger...?
  • Liiisa

Låter som något en katt skulle kunna heta, fast lite små cool är det allt..

• babykaboom

liisa,

precis så tycker jag oxå! Vi är visserligen alldeles kattokiga - älskar våra katter Cassius och Bosse... Tänk om jag gillar namnet bara för att det passar våra kattpojkar!!!

Fast det ÄR lite coolt ändå! Och imorse när mannen vaknade så sa han att namnet Morris "is on the table"! Jippie, han hatar det inte helt iaf!

• Sussannek

Hmm..något barnprogram på Disney Chanel har en figur som heter Morris....
    Så för mig påminner namnet mest om det...

• lugnåsbo

usch usch usch.. stackars barn vad det som jag tänkte... möjligtvis kan jag ge det namnet till en hund!

BF 080412
  • babykaboom

susannek,
    det kan man väl leva med... att låta som en disneyfigur! Om det blir en tjej ska hon kanske heta Daisy!!! Så det passar ju! (daisy duck)

Lugnåsbo,
    oj då! Inte direkt en bra reaktion!
    Precis det jag var rädd för... Tror kanske att jag stirrat mig blind på det...

Tack för era kommentarer! Fler???

• Meemmee

Nej det namnet kommer den bli retad för.....Hemlis
    Det ska ändå va något som funkar mer här.... Barn är elakare än vuxna....

• pseudonym1

Inte för att vara taskig men det är faktiskt ett jättefult namn.
    Jag ser direkt en stor svart fräsande katt som reser ragg när jag hör namnet

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet MORRIS??? :-D Är det så fult som min man säger...?