• Grüth

Söker andra med extremt förtidigt födda barn !!

hejsan! v har en son som föddes i v24+3. vi blev utskrivna för en vecka sen. de är helt underbart att komma hem. men de är väldigt mycke extra jobb meed tanke på att han har syrgas och fortfarande sondmatas från och till. Men de är ändå en lättnad att få komma hem och börja leva ett normalt liv. vi har varit på sjukhus i fyra och en halv månad för de har varit mycke komplikationer.. men som sagt de är såå mycke jobb men helt underbart. men ni kanske inte sondmatar och har syrgas kvar för då är de ju precis som vilken bebis som helst. vi hoppas att han slipper alla sladdar och slangar snart...

• Grüth

hej Linjo82!
    va underbart att snart få komma hem. härligt att höra att allt har gått så bra. Neo har också opererat sin ductus när han var 10 dar gammal.Lycka till med!

• Grüth

Hoppas verkligen att allt går bra för er. Tänker på er! Neo föddes i v 24+3 med hjärnblödning. Finns här om du vill prata...kan va skönt att få prata med folk som gått igenom samma sak...

• Grüth

Ja de förstår jag verkligen. vet precis hur de känns. Finns här om du behöver prata. de är bara att sig till... tänker på er!

• Grüth

Neo har också en grad 4 blödning.när dom berättade de för första gången så bara brast de. De var nästan de enda man tänkte på. Men när man fick ta upp honom och man fick känna hans närhet så glömde man allt.  Nu tänker vi nästan inte alls på den längre för han ser så välmåendet ut och de är de som är huvudsaken. Man känner ju sig så himla maktlös man  inte göra nått alls för ändra de. Men de va som en läkare sa att en grad 1 blödning kan ge större skada än en grad 4 blödning beroende på vart den sitter.de får framtiden utvisa. Dom har ju en sån otrolig förmåga att läka. Dom äger en styrka som jag aldrig nånsin kommer att vara ens i närheten av. .. Tänker på er i massvis!

• Grüth

Ja de kändes som om hela världen kollapsade när dom berättade de. De tar ett tag innan de sjunker in och man hinner bearbeta allt. Blir så mycket på en gång. JA de är ju stor skillnad när en vuxen får hjärnblödning. Ju tidigare född man är desto större chans att de ska rätta till sig eftersom hjärnan inte är färdig utvecklad än. andra dela av hjärnan kan ta över de som är skadat. Men allt är ju såvisst. Men de är bara att vänta och se hur de blir. oavsett så ska vi göra allt i vår makt han ska få ett sånt bra liv som möjligt. Men hur går de med andningen för  dom. lugnorna är ju dom som är minst utveckade? Så länge man ser att dom mår bra så är de värt allt i hela universum...när man hittar in i deras ögon då glömmer man allt...

• Grüth

bäbis 2008: de gjorde jag med i början kände mig otroligt ensam. man stängde in sig i sig själv i början eller de gjorde jag i alla fall. men efter ett tag så öppnade jag upp mig mer och fick kontakt med andra föräldrar som jag kommit nära i samma sitution och de var guld värt man delar erfarenheter. de har betyt oerhört mycket.  man mår inte bra av att stänga in sig de gör allt bara värre.  Hur går de för er? hur mår ni? många kramar

• Grüth

Tack så oerhört mycket. de betyder såå otroligt mycket att höra såna ord. de ger en massa styrka. Blev rörd av dina ord. Jätte många kramar

• Grüth

lillzandra: Härligt när man får glada besked:) hur mycket väger han? varför ville han komma ut så tidigt?

• Grüth

Nej ofta så vet man ju inte riktigt orsaken varför de blir som de blir med allt. Men då var han ju en ganska stor kille för att vara så tidig. De är ju alltid positivt ju större desto starkare. Läste din tråd. ni har verkligen inte haft en lätt väg. Men nu kommer de att gå vägen med allt ska du se. Dom är så otroligt starka så de går inte att förstå...

• Grüth

ju större ju starkare är dom så de är alltid positivt. visseligen går dom ju ner så mycket i början . neo var också ganska stor vägde 845 gr i v 24+3. nej lugnorna har ju inget med storleken att göra. För neo har varit väldigt svårt lungsjuk. låg i  resperator i 2 månader innan de blev cpap.

• Grüth
    FruEdberg vi har ju pratat med varandra innan. härligt att de går åt rätt hål med syrgasen. Så ni snart kan få slippa alla sladdar vilken fihet de kommer att bli. längtar tills neo också blir av med syrgasen...
  • Grüth

Neo kan inte äta själv. ska få pegg om nån månad remiss är skickad til göteborg. tänkte fråga hur tycker du de funkar med pegg sond?. Neo har haft vanlig i 7 månader och de märks att han är otroligt irriterad av den...

• Grüth

Neo har också en grad fyra på höger hjärnhalva. Läkarna kan ju inte säga vad framtiden kommer utvisa. men dom har sagt till oss att när dom är så små så utvecklas hjärnan fortfarande så andra delar kan ta över dom skaddade. Deras läkförmåga är otrolig ord kan inte beskriva. Håller alla tummar för er kicka84. jättemånga kramar

Svar på tråden Söker andra med extremt förtidigt födda barn !!