• Desse

tv på rummet till fyraåring ???

Tänkte se vad ni tycker. Vi har en fyraåring som ständigt tjatar om att han vill ha tv på rummet. Jag har hela tiden varit emot det och sagt Aldrig! Vi kan titta på de andra tv apparaterna. Men  sen nu har jag börjat att tänka om. Varför skulle det vara någon skillnad om tvn står på hans rum eller om han sitter i vårt rum och kollar på film?? Så länge som det är vi som styr och bestämmer när han får titta på tv. Vi har en regel här hemma som han vet om och han tjatar aldrig om något annat eller och det är att vi inte ser på tv eller film på dagarna.

hur tänker och resonerar ni runt den här frågan ??

• Svar på tråden tv på rummet till fyraåring ???
  • Agni

Min dotter har haft en tv på rummet sen hon var 3 år. Vi tröttnade helt enkelt påat se hennes filmer gånger om och om igen. Och det resulterade i att vi köpte tv med dvd till hennes rum. Men hon har inte tillgång till dosan så honk an inte slå på den när hon vill. Utan det styr vi över. Perfekt på mornarna och även ibland en stund på kvällen.
    Varför inte?

Jag är så jävla grym
  • Sunshine79

Min dotter har haft tv på rummet sens hon var tre, med dvd,  är snart 5 fortfarande vi som bestämmer, inga problem med det har fungerat jätte bra, enfter lunchen får hon titta en stund på tv och en film på kvällen innan hon lägger sig...för att varva ner(nu tittar hon på prinsessor och sådant)............

• Pazzt

Skulle aldrig sätta in en tv på barnens rum innan skolålder...Men det är jag det

• Ninette

Skulle inte sätta in en tv på rummet till vår 4 åring, långt kvar tills det kan komma på tal här...

• Pumpalicious

Skulle inte heller vilja ha tv i ett barnrum, det kan man diskutera när de är 10 år eller så.

Tycker ifs. att TV är en ganska dum sysselsättning överhuvudtaget för en fyra åring.. Visst kan man få se en film då och då, men knappast så ofta att föräldrarna börjar ledsna på filmerna.. Då har det gått för långt tycker jag.

• AnnaGBG

Våra ungar ska få TV i sitt lekrum snart ( de är 3 och 1,5 ). Skall de se på film så är det bättre om de är där, så slipper de pajja vår DVD

Det har ingen betydelse VAR TV:n är så länge föräldrarna styr över tittandet.

• jennie ellie

Vi har tre tv apparater så dottern har alltid haft en i sitt rum

• Sunshine79
    AnnaGBG skrev 2007-11-06 17:21:37 följande:
    Våra ungar ska få TV i sitt lekrum snart ( de är 3 och 1,5 ). Skall de se på film så är det bättre om de är där, så slipper de pajja vår DVD Det har ingen betydelse VAR TV:n är så länge föräldrarna styr över tittandet.
    Håller helt med dig...så länge föräldrarna styr
  • spaceanna

Min 3 åring har haft tv på rummet sen hon var 2,5 år. Spelar väl inte så stor roll tycker jag så länge man begränsar tv tittandet. Skönt att kunna sätta på den på morgonen så det inte blir full fart direkt på morgonen..

• Ellna

Dottern och sonen har båda två tv på sina rum (19mån & 3,5år) sonen fick det för ett årsedan och dottern har haft sedan hon var 1år. Vi tröttnade också på att de var så mycket filmer hit o dit så det kändes lättare att de fick rulla på i deras rum, när de nu också inte vill se samma filmer.

Svar på tråden tv på rummet till fyraåring ???