• Anonym

Oregelbundna hjärtslag !

Jag är i v 32+, och har haft oregelbundna hjärtslag några dagar nu. Det är alltså mina egna hjärtslag som är oregelbundna. Hjärtat gör lixom en liten paus, och slår sedan vidare som om inget har hänt. Tills nästa hjärtslag, alltså. För att efter en stund, slå snabbare i kanske fem-sex slag. Sedan som vanligt. Det är så pass att jag blir yr, och det känns obehagligt. Jag vet att man i ungefär denna vecka, brukar få svårt att andas ordenligt. Och det har jag oxå, det känner jag igen, och oroar mig inte så mycket för. Men det är mer än så. Det hjälper inte att jag sitter upprätt ens. Är det någon annan som känner igen sig i detta? Kan tillägga att min pappa äter medicin för oregebundet hjärta, sedan ganska många år. Men jag har aldrig känt av detta tidigare.

• Svar på tråden Oregelbundna hjärtslag !
  • Anonym

Sök läkare för det! Hjärtat ska inte bete sig så och du har ju uppenbara fysiska problem. Ring direkt imorgon!! Lova

• Anonym

Jag lovar! Är lite rädd att betraktas som löljlig, men hjärtat är ju ändå hjärtat. Eller hur? Tack för snabbt svar.

• Anonym

Precis. Och eftersom du känner ett obehag och dessutom är gravid så för din egen skull, kolla upp det ordentligt. Det behöver inte vara någon fara men ändå!

Lycka till och ha en bra kväll.

• WLR

hej!

Det är ungefär som jag har det ofta... Har fått det konstaterat vid 3 olika ekg-undersökningar. Känner obehag över bröstet, yrsel ibland och så, men vet inte om det beror på hjärtat el ångest.
    Doktorn sa att om inte jag blir andfådd lätt vid promenader och så, så behöver jag ej oroa mig.
    Har, under graviditet haft extremt svårt att andas, då jag hade gått ca 32-35v, just pga graviditeten.

son 070328 & dotter 050131
  • Eisa

Låter som helt vanliga extraslag

Jag har hört att så länge man inte känner sig yr vid ansträngning eller blir onormalt andfådd så ska det inte vara nån fara...

• Anonym

Hej!

Pratade med bm, och hon trodde det kunde bero på att blodtrycket är lågt, plus att det lätt är så att barnet trycker på en ven(vena cava, tror jag). Jag köper det så länge, men...

Men är det någon av er andra som blir riktigt anfådd av att bara tex gå mellan kök och sovrum? Eller som blir yr, och känner att det svartnar framför ögonen av att bara sitta stilla? Jag brukar aldrig bry mig om hur hjärtat slår annars, men jag tar 6-7 tabletter Citodon per dag, pga foglossning. De brukar ju annars göra att hjärtat slår långsammare, enligt min erfarenhet.

• Maggan78

Hur lågt blodtryck har du egentligen???

Hoppas du mår bättre snart!

Kram

Det som inte syns finns inte. Bikinilinjen bl a
  • Anonym

Det är det övre trycket som är lågt just nu. Det undre är helt normalt. Igår var det 107/82. Antar att om det sjunker ännu mer, blir det för liten skillnad mellan dem, och därför mår jag kymigt? Ibland har jag haft 100/65, men då mår jag inte såhär.

• WLR
    Anonym skrev 2007-11-07 20:44:23 följande:
    Det är det övre trycket som är lågt just nu. Det undre är helt normalt. Igår var det 107/82. Antar att om det sjunker ännu mer, blir det för liten skillnad mellan dem, och därför mår jag kymigt? Ibland har jag haft 100/65, men då mår jag inte såhär.
    Jag hade ofta 100/60 då jag var gravid. Och så var jag sådär yr i huvudet som du beskriver. Blev andfådd av att stå och laga mat... Fick sätta mig fler ggr för att hämta andan! Kändes ofta som att luften tog slut, att jag skulle kvävas.

Försök lägga dig på sidoläge då det känns så... Trycket på lungan lättar då och du får lättare att andas!

Lider med dig!
    *kram*
    son 070328 & dotter 050131
Svar på tråden Oregelbundna hjärtslag !