Inlägg från: josieposie |Visa alla inlägg
  • josieposie

Biverkningar av pneumokockvaccin???

Tror absolut inte att vaccinationen är onödig som någon uttryckte oro för...

Eftersom Stockholms läns landsting har infört den i sitt allmäna vaccinationsprogram och de skulle knappast skulle satsa så enormt mycket pengar som det kostar att vaccinera barn om det inte vore så att vaccinet hade bra effekt och de ansåg att det var nödvändigt!!

Hjärnhinneinflammation är inget att fnysa åt och tänk så hemskt ont det måste göra för ett litet barn även om man har tur och klarar sig utan framtida men.

Min dotter fick inga biverkningar alls av första sprutan. Hon var 10 månader.

• josieposie

Fick han båda sprutorna på samma dag???????

• josieposie

Vad konstigt...??
    Till mig sa det att man absolut inte kunde göra det och att man var tvungen att vänta två veckor imellan...

Lite skrämmande att man kan få så olika besked????

• josieposie

Men är det inte konstigt att man kan få så olika besked från olika barnmottagningar...?
    Antingen så går det bra att ta sprutorna samtidigt eller inte... Skrämmande att de inte vet utan bara slänger ur sig något som de egentligen inte vet något om.... Det måste de ju veta!! Tänk om det var så att det INTE var så bra att ta sprutorna tillsammans och de bara gissade...
    Helt OT jag vet men jag blir så irriterad när folk inte kan sitt jobb ordentligt. Då är det bättre att säga att man inte vet säkert och att man ska ta reda på det... Grrr!!!

• josieposie

Tyvärr tror jag att bvc egentligen inte får säga varken bu eller bä om vaccinet eftersom det inte ingår och det kanske inte är alla som har råd att låta sina barn få sprutan....

Förhoppningsvis så kommer ju sprutan att ingå för alla i samtliga Sveriges län så att alla kan få möjlighet.

Svar på tråden Biverkningar av pneumokockvaccin???