• Anonym

taxeringskalender

Jag har precis ringt en advokat för att ansöka om mer i underhåll då fadern inte ens träffar sina barn mer än ca. 3 dagar på 6 månader.
    Måste docka ha reda på vad han tjänar, vet vad det var för ett år sedan men inte nu så hur får man tag i en taxeringskalender?

• Svar på tråden taxeringskalender
  • Anonym

Taxeringskalendern är inte aktuell och stämmer inte heller så den kan du glömma tycker jag! Du kan ju skriva vad han tjänade för ett år sen!

• Anonym (varför??)

Vad ger dig rätt att få mer i underhåll?

Det är ju han som förlorar i slutändan ändå eftersom han inte träffar sitt barn...

Varför ska du få mer pengar för att han väljer bort er?

Antar att du nu blir skitförbannad.... men jag förstår liksom inte vitsen med att han ska betala mer än vad du ska bidra med??

• Mia83

Anonym (varför??) skrev 2007-11-05 11:17:45 följande:

Vad ger dig rätt att få mer i underhåll?Det är ju han som förlorar i slutändan ändå eftersom han inte träffar sitt barn...Varför ska du få mer pengar för att han väljer bort er?Antar att du nu blir skitförbannad.... men jag förstår liksom inte vitsen med att han ska betala mer än vad du ska bidra med??
    Underhållets storlek kanske har bestämts utifrån att de tar gemensamt ekonomiskt ansvar för barnen. Om pappan då inte lever upp till sin del så ska ju underhållet självfallet justeras.
  • Rosie74

Du kan ringa Skatteverket. Du måte ha hela hans personnummer tillhands då.
    Tänk på att hans gamla årsinkomster inte ligger till grund för ett underhållsbidrag. Utan bara ger en hint om ungefär vad han tjänar.
    I min mans fall skiljer årsinkomsterna sig radikalt. Det han tjänade för ett - två år sen är något helt annat än vad han har idag då han inte alls jobbar mycket extra numera.
    Så ett underhåll baserat på min mans tidigare inkomster vore helt felaktigt.

Man räknar på den månadslön som pappan har i dagsläget, för att få fram ett rättvist underhåll.

• Anonym (varför??)
    Parrot skrev 2007-11-05 11:21:55 följande:
    Anonym (varför??) skrev 2007-11-05 11:17:45 följande: för att de inte är två som försörjer barnet kanske? Du måste ju vara kille efersom du är så anti att hons ka få mer pengar.
    Jag är definitivt inte kille....

Och jag har ställt 3 enkla frågor.....

Läs lite nogrannare i TS och se att det står att hon sökt om MER i underhåll....
    Alltså betalar han ju redan om än det är genom FK.....

Jag är inte anti, jag bara frågar.....
  • Anonym (varför??)
    Mia83 skrev 2007-11-05 11:25:17 följande:
    Anonym (varför??) skrev 2007-11-05 11:17:45 följande: Underhållets storlek kanske har bestämts utifrån att de tar gemensamt ekonomiskt ansvar för barnen. Om pappan då inte lever upp till sin del så ska ju underhållet självfallet justeras.
    självklart men som TS skriver så blir det ju att man fundera på varför hon ska ha rätt till mer än andra i samma sits...
  • Mia83

Anonym (varför??) skrev 2007-11-05 11:32:31 följande:

självklart men som TS skriver så blir det ju att man fundera på varför hon ska ha rätt till mer än andra i samma sits...
    Andras situationer har väl inget med saken att göra? Ingen här vet vad han betalar i underhåll, det kan ju vara en väldigt liten summa.
  • Anonym (varför??)
    Mia83 skrev 2007-11-05 11:33:53 följande:
    Anonym (varför??) skrev 2007-11-05 11:32:31 följande: Andras situationer har väl inget med saken att göra? Ingen här vet vad han betalar i underhåll, det kan ju vara en väldigt liten summa.
    eftersom TS inte skrivit något annat så antar jag att han betalar via FK och där går dom efter hans inkomst.... skulle det sen visa sig att dom har fel uppgifter ja då blir han ju skyldig att betala tillbaka till dem....

Det finns jättemånga som är i samma sits.....
  • Anonym (x)

TS
    Bara en fråga,var ni överens om att skaffa barn?

• Mia83

Anonym (varför??) skrev 2007-11-05 11:38:08 följande:

eftersom TS inte skrivit något annat så antar jag att han betalar via FK och där går dom efter hans inkomst.... skulle det sen visa sig att dom har fel uppgifter ja då blir han ju skyldig att betala tillbaka till dem....Det finns jättemånga som är i samma sits.....
    Men även underhållet från FK lär väl kunna justeras efter till hur stor del man delar på vårdnaden? Isf är det ju inget konstigt att TS anser sig ha rätt till mer pengar.
Svar på tråden taxeringskalender