Inlägg från: Avelyn |Visa alla inlägg
  • Avelyn

Ett råd: Skaffa inte katt!

Haha...jo jag vet vad du menar.. de är rätt jobbiga honorna när de går och skriker. Vi har varit med om sådant. Den som lever med oss.. säger inte min eftersom hon är sambons och ingick i paketet ...ja i af.. hon äter p piller och mår bra. Hon skriker inget.... tyvärr kan de ju inte gå på piller så länge.. Synd bara att det är så dyrt att sterilisera.

• Avelyn

780 kr för honor ? Det var det värsta.... får hoppas man vinner på triss eller nåt.. huvva..

• Avelyn

Alla som tycker det är konstigt att jag inte har råd att kastrera katten jag bor med... kan jag säga att vi lever snart 5 personer för 6000 kr i månaden. Bara jag av oss två vuxna har jobb och jag är hög gravid och går på havandeskapspenning. Jag har två äldre barn som behöver gymnastikskor till sommaren.. jackor och mat. Sedan en liten en i magen som behöver sitt. Kattens kastering är inte högprioriterad just nu. Och om man räknar med sådana utgifter när man skaffar katt ? Ja det ska man väl göra.. men det är inte jag som skaffat katten. Den kom in i min lilla familj för ett år sedan två år gammal. Sambon hade katt när vi valde att flytta ihop. Han kan inte själv betala en kastrering till henne.. och jag har inte pengar över att lägga ut. Men jag har köpt en ask p piller för 65 kr.. som ska räcka ett halvår. det är hennes första p piller period.. hon mår bra och är precis som vanligt. Kastering är vårt mål ja.. men det lär väl bli när jag återgår till mitt jobb efter ett halvårs föräldraledighet och uppnår normal lön.

Ps. Japp jag skulle gärna haft en guldfisk i stället Men men.. så är ju inte fallet. Man kan inte bestämma i förväg vad som ska ingå när man blir kär i någon..

Svar på tråden Ett råd: Skaffa inte katt!