• Tessou

Får Posten lämna paket utanför dörren?

Det är som de ovanstående skrivit.

Man kan också ringa till posten och be dem sätta en ''blå plupp'' i deras fackmarkering, då aviseras alla klumpar.
    Är dock inte helt 100 på om PPD räknas in där, eftersom det är avsändare som ansvarar för de paketen och inte posten.
    Kommer de bort och man ställt det utanför är det avsändaren som får stå för det - posten har inget med just de borttappade PPD-paketen att göra.

Själv ringer jag ALLTID på, det är väldigt sällan jag aviserar.. skulle de inte vara hemma provar jag dagen efter igen - öppnar de inte då heller så avsierar jag, så de kan hämta ut de kommande dag..

• Tessou

ludenben;
    Jasså.. där ser man! Hur har ni med de andra färgerna då? Vi har:
    Grön = Ej reklam
    Gul = Företag
    Orange = Kontor
    Ljusblå = Ej klump
    Mörkblå = ''den lokala tidningen'' men är även för sommargäster för lantisarna!

När vi har någon i familjen som flyttat har vi en liten röd eftersändningslapp som det står ''Efters'' på och den delar man på mitten om det är en och har de lagring ellet tillfällig så sätter man en hel.

Jobbar du för posten eller citymail? Det kanske är olika för olika företag? Jag jobbar för posten jag..

• Tessou

Låter konstigt.. självklart vill man ju avisera så lite som möjligt - gäller nog både oss och de som ska ha paketet/klumpen...!

• Tessou

ludenben;
    Mm, jag vet också vilka i huvudet som ska ha och inte, har gått samma sträcka nästa hela tiden sen jag började! Men som sagt, man måste sätta ut för man vet aldrig när man blir sjuk, som jag är idag.. Ska bli kul å höra sen hur de saknat mig, de får posten så sent när inte jag går där säger dem, de boende..

Svar på tråden Får Posten lämna paket utanför dörren?